ژساخت شبیه ساز ژیروسکوپی آموزش خلبانان و چتربازان در کشور

 ناخدا روزبه نخستین در مراسم رونمایی از سه اختراع جدید خود گفت: این وسایل تاکنون توسط شرکت کشتی‌رانی و سکوهای نفتی از کشورهای اروپایی به ویژه نروژ خریداری می شد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این نیاز داخلی بومی‌سازی شده است..

وی با قدردانی از شرکت ملی حفاری ایران به موجب حمایت‌هایش از تولیدات داخلی اظهار کرد: ایرانی ها توانایی و هوش استعداد لازم در ساخت تجهیزات علوم دریایی و ایمنی آتش نشانی و ملزومات صنعت نفت را دارد و در حال حاضر کشور از نظر کالاهای ایمنی، امداد و شبیه سازهای آموزشی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و علوم دریایی بی نیاز شده است.

دستگاه شبیه ساز ژیروسکوپی مخصوص آموزش خلبانان و کمک خلبانان و چتربازان نظامی و غیر نظامی است و برای ارتقای آمادگی جسمی و روحی خلبانان و چتربازان کارکرد دارد.

پله اتصال کشتی به اسکله نیز می‌تواند در هنگام جذر و مد تخلیه و بارگیری شناورها در عملیات جابجایی سوخت و بار به ویژه هنگام هوای طوفانی کارکرد داشته و این پله اتصال شناور به اسکله نفتی در جزیره خارک مورد استفاده دریانوردان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، ناخدا روزبه نخستین که 73 اختراع را در کارنامه خود دارد، برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی است. وی در مراکز آموزشی ایمنی آتش نشانی علوم دریایی کشور از جمله چابهار، دانشگاه آزاد اسلامی خارک، علوم دریایی صنعت نفت و نفتکش محمودآباد، موسسه آموزشی علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر و هنرستان ها و مراکز آموزش شیلات تدریس و اقدام به ساخت شبیه سازهای گوناگون جهت تدریس و آموزش افسران و دانشجویان کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا