هنوز ضرورت جنبش نرم افزاری تولید علم را درک نکرده ایم

امیر احمدی، در خصوص لزوم ورود چهره های علمی به مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار سیناپرس تاکید کرد: همانطور که حضرت امام (ره)فرمودند، مجلس در راس امور (در فارسی به معنای سر) است. همانطور که معلوم است سر محل تفکر و فرماندهی است.بنابراین این جمله به معنای این است که افرادی باید به مجلس بروند که اهل علم و تفکر باشند و بتوانند خوب فکر کنند.

وی افزود: دنیای امروز از نظر مدیریتی از انسان یدی به سمت انسان فکری پیش رفته است.انسانی که تولید ایده خلاق می‌کند و دیگران موظف هستند آن را اجرا کنند تا کشور و جهان بهتری را داشته باشیم.

امیر احمدی تاکید کرد: متاسفانه در کشور طی سالهای اخیرافراد اجرایی و یدی در مجلس رفته اند و قرار است کار ایده و فکر انجام دهند،درحالی که افراد علمی و پژوهشی به قوه مجریه رفته‌اند و کار اجرایی می‌کنند.به عقیده من شاید یکی از آسیب هایی که کشور را تهدید می کند همین موضوع باشد که جای این دو اصل عوض شده است.

این مجری و تهیه کننده عنوان کرد: به نظر لازم است یک رنسانس داشته و دوباره افراد اهل تفکر مانند شهید دکتر بهشتی را در مجلس داشته باشیم.

این کاندیدای نمایندگی مجلس همچنین در ادامه در خصوص وجود چهره های علمی در این دوره انتخابات مجلس دهم گفت: دراین دوره نیز افراد آگاه و علمیون نیز ثبت نام کرده و حضور دارند اما این مردم هستند که باید به چهره های علمی اعتماد کنند .این مفهوم که جای افراد علمی در مجلس و افراد اجرایی در قوه مجریه و مقننه است را باید برای مردم بازتعریف کرد تا افراد اهل علم را بتوان وارد مجلس کرد و این مسئله بردوش رسانه هاست.

عبدالرضا امیر احمدی تهیه کننده و گوینده رادیو و تلویزیون ، مدرس دوره های تفکر خلاق – ارتباط موثر و بازاریابی است. وی دانشجوی دکترای مدیریت فرهنگی بوده و از سال 74در رسانه ملی فعالیت می‌کند.امیر احمدی از حوزه انتخابیه دامغان برای نمایندگی مجلس ثبت نام کره است.

وی افزود: در دنیا حرف اول را رسانه‌ها می‌زنند و امروز هرکس پهنای باند و تعداد شبکه های تلویزیونی بیشتری دارد  قدرتمندتر است.رسانه ها می توانند به مردم خوراک فکری بدهند و خط مشی آنها را در انتخاب مسیر‌شان تعیین کنند.

امیر احمدی خاطر نشان کرد:رسانه ها می توانند افکار جامعه را هدایت کنند.همانگونه که کشورهای دیگر این راه را پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال ترکیه به ایران حمله فیزیکی نکرده است، اما با شبکه GEM تمام مرزهای هویتی ما را فتح کرده یا کره جنوبی با سریال جومونگ تفکر مردم را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین نقش رسانه‌ها در تعیین سرنوشت کشور را نباید بی تاثیر دانست.

این کاندیدای نمایندگی مجلس درباره وجود علمیون در مجلس و تاثیر آن بر کمک به پیشرفت های علمی گفت:ما هنوز ضرورت جنبش نرم افزاری تولید علم که مقام معظم رهبری فرمودند را درک نکرده ایم.درحالی که دنیا به سمت دنیای انسان فکری می رود.

وی عنوان کرد: دنیا به سمت سرمایه های غیر ملموس می رود و نخستین و مهمترین آن تفکر و ایده پردازی است که متاسفانه این نیاز در کشور ما حس نشده است.زیرا ما یاد گرفته ایم به راحتی از دیگران کپی برداری کنیم و مصادره به مطلوب برای خودمان داشته باشیم.به همین دلیل دچار بومی سازی شده‌ایم و نسخه‌ای که در جای دیگری جواب داده است را ایرانیزه می‌کنیم و جواب نمی‌گیریم،درنهایت دچار مشکلات می شویم.

امیر احمدی گفت: در حال حاضر دراین حوزه مدام از چاله به چاه می افتیم اما جایی باید کارد به استخوان برسد تا اهمیت تحقیق و پژوهش را درک کنیم و برای آن سرمایه گذاری کنیم.

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا