آغاز تمرینات جدید گردشگر فضائی

این گردشگر فضائی که سارا برایتمن نام دارد یک هنرمند اپرای بریتانیائی است که با قبول پرداخت هزینه این سفر ، نام خود را به عنوان گردشگر فضائی بعدی ایستگاه بین المللی فضائی ثبت کرده است .

در همین زمینه سخنگوی این برنامه تمرینی ، کریس گودمن Chris Goodman اعلام کرد : وقفه پیش آمده در این دوره از تمرینات خانم برایتمن از قبل پیش بینی شده بود و دور جدید آن از یازدهم  مارس آغاز خواهد شد .

این گردشگر فضائی قرار است به مدت ده روز از تاریخ یکم ماه سپتامبر سال جاری در ایستگاه بین المللی به سر برده و هزینه این سفر نیز 52 میلیون دلار تخمین زده شده است که توسط سارا برایتمن پرداخت شده است . به این ترتیب این هنرمند بریتانیائی هشتمین گردشگری است که در ایستگاه بین المللی فضائی اقامت خواهد کرد .

بر اساس گزارش منابع رسمی ، یک بازرگان پنجاه و پنج ساله ژاپنی با نام ساتوش تاکاماتسو Satoshi Takamatsu به عنوان فرد جایگزین سارا برایتمن انتخاب شده و در صورت بروز هر گونه مشکل پیش بینی نشده ای که مانع سفر این گردشگر فضائی انگلیسی شود ، جایگزین وی برای سفر به فضا خواهد شد . تمرینات آماده سازی این فرد ژاپنی نیز از روز پنج شنبه آغاز خواهد شد . نخستین گردشگر فضائی که به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام شد ، فردی آمریکائی با نام دنیس تیتو Dennis Tito بود که در سال 2001 با پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به این سفر اعزام شده و هشت روز در این ایستگاه بین المللی به سر برد . آخرین گردشگر این ایستگاه بین المللی نیز فردی با نام   Cirque du Soleil بود که در سال 2009 با پرداخت 40 میلیون دلار به مدت یازده روز در این ایستگاه اقامت کرد .

در پایان لازم به ذکر است که تنها زن گردشگری که وارد ایستگاه بین المللی فضائی شده است ، انوشه انصاری مهندس ایرانی و بنیانگذار شرکت Prodea Systems بود که در سال 2006 با پرداخت 20 میلیون دلار به مدت 12 روز در این ایستگاه بین المللی به سر برد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا