راه اندازی 24 نیروگاه خورشیدی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نو

 مسئول اجرایی ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای 24 پروژه راه اندازی نیروگاه خورشیدی در دانشگاه های کشور گفت: راه اندازی این نیروگاه ها در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور با هدف ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نو در حال اجرا است.

احمد فیروزی روز سه شنبه در آیین راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات در دانشگاه الزهرا (س) افزود: طرح احداث نیروگاه های 20 کیلوواتی انرژی خورشیدی با ارایه تسهیلاتی به هر دانشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 1389 آغاز شده است و اکنون شاهد راه اندازی برخی از این نیروگاه ها هستیم.
وی بیان کرد: برای ترویج و توسعه فناوری و به ویژه فناوری های نو که در سطح جامعه اطلاعات کافی در مورد آنها وجود ندارد، نیازمند انجام پروژه های پایلوت هستیم، که در این راستا راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در دانشگاه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نو آغاز شده است.
فیروزی یادآور شد: هدف اجرای این پروژه ها اقتصادی نیست بلکه بیشتر ترویج این فرهنگ در جامعه مدنظر بوده است.
وی گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی به دلیل امکان تولید در هر مکان، قابلیت تولید در محل مصرف و نبود نیاز به سیستم های انتقال و توزیع، نداشتن اثرات مخرب زیست محیطی، قابلیت اشتغال زایی و سودمندی برای اقتصاد ملی بسیار مهم است؛ به همین دلیل، رویکرد دنیا اکنون به این سمت است و کشورهای زیادی حرکت خود را در این مسیر آغاز کرده اند.
فیروزی افزود: ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد، در شرایطی جدید، در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و تصمیمات کلان کشوری در این زمینه با کمک دستگاه های مربوطه و مراکز علمی و دانشگاهی کشور گام های بلندی بردارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا