تهدیدات ناشی از تحریم با اتکا به دانش بومی فرصتی برای توسعه است

 سورنا ستاری شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه که با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی برگزار شد افزود: تولید پایدار با اتکا به درآمدهای نفتی به دست نیامده و نمی آید و باید از این شرایط بیشترین استفاده را کرده و به سمت تولید با اتکا به دانش بومی بهره ببریم.وی اضافه کرد: اقتصاد وابسته به نفت برای کشور زیان آور است و باید این نوع اقتصاد را تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد مقاومتی دارند که باید در راستای اجرای فرمایشات معظم له به شرکت های دانش بنیان اهتمام داشته باشیم.معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر توجه بیشتر به موضوع پژوهش و تحقیق در کشور تاکید کرد و ادامه داد: این معاونت با پرداخت تسهیلات کم بهره، فرصت را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فراهم کرده است که می توان این امر را گامی مهم در توجه به علم و دانش عنوان کرد.

ستاری گفت: در آذربایجان غربی نیز باید نگاه ویژه ای به موضوع شرکت های دانش بنیان صورت گیرد تا زمینه توسعه استان و کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی ضروری است که امیدواریم با حمایت دولت از این شرکت ها، ظرفیت های دانش محور در استان شکوفا شوند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفری یک روزه به آذربایجان غربی، وضعیت توسعه علم و فناوری در استان را مورد بررسی قرار داد.آذربایجان غربی یکی از استانهایی است که مشکلاتی را در حوزه شرکت های دانش بنیان و توجه به این امر داشته است.

توجه به شرکت های دانش بنیان بارها توسط مقامات استانی از جمله استاندار آذربایجان غربی مورد تاکید قرار گرفته و راهی برای توسعه اشتغال عنوان شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا