سرطان های معده و سینه در زنجان شیوع بیشتری دارد

 علیرضا بیگلری در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات و تحقیقات انجام شده طی شش ماه امسال نشان می دهد سرطان های معده، سینه و پوست در این استان شیوع بیشتری دارد. وی اظهار کرد: به لحاظ تفکیک جنسیتی نیز سرطان های سینه، معده و کولون در بین زنان و سرطان های معده، پوست و پروستات در میان مردان این استان شایع تر است.

بیگلری هدف از برگزاری هفته پویش ملی مبارزه با سرطان در بازه زمانی هشتم لغایت 15 بهمن هر سال را افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در ارتباط با قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان از دیگر اهداف این بخش است.

 زمینه انجام غربالگری سرطان سینه در استان فراهم می شود
بیگلری با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در زنان بیشتر گزارش شده است، افزود: بر این اساس با کمک یک خیر و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه ماموگرافی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال خریداری شده است که تا چند هفته آینده قطعات آن نصب و به گروه های تحت پوشش خدمات لازم را ارائه خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با نصب این دستگاه، طرح غربالگری سرطان سینه در بین زنان این استان اجرا می شود که با این اقدام می توان نسبت به شناسایی زنان در معرض خطر و درمان های بهنگام اقدام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا