بیش از 95 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفت

 بهزاد سلطانی  درگفت وگو بh ایرنا با اشاره به اینکه این مقدار تسهیلات به 273 شرکت دانش بنیان پرداخت شده است، افزود: بررسی طرح های این شرکتها کماکان ادامه دارد.وی با اشاره به اینکه تسهیلات ارایه شده به این شرکت ها در هفت دسته تقسم بندی شده است، اظهار کرد: از مجموع این تعداد 186 شرکت مبلغ 22 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند.

سلطانی افزود: همچنین مبلغ 11میلیارد تومان به 18شرکتی که طرح آنها قبل از تولید صنعتی بود و 22 شرکت مبلغ 37 میلیارد و 400 میلیون تومان که طرح آنها به مرحله صنعتی رسید، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش، ضمانت، تجاری سازی محصولات و لیزینگ به ارزش حدود 24 میلیارد تومان دیگر محورهای تشهیلات پرداختی به شرکت های های دانش بنیان را شامل می شود.سلطانی میانگین زمان رسیدگی به طرح های شرکت دانش بنیان را سه ماه اعلام کرد و گفت: حدود 100 طرح پژوهشی برای اصلاح به شرکت های دانش بنیان عودت داده شده است تا پس از اصلاح مورد بررسی و تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد.

رییس سازمان صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: اکنون در حال بررسی 280 طرح شرکت های دانش بینان هستیم که پس از تایید طرح های آنها، تسهیلات به آنها تعلق می گیرد.وی به تصویب بودجه 300 میلیون دلاری سال آینده در روز های اخیر توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قطعا با تخصیص این بودجه تسهیلات بیشتری در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گرد تا آنان با آرامش بیشتری به تجاری سازی محصولات با کیفیت اقدام کنند.

سلطانی سرمایه فعلی صندوق را بیش از 500 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: با اختصاص این مبلغ سرمایه صندوق به حدود 2 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در جلسه علنی 5 آبان 1389 مجلس شورای اسلامی مصوب و در 19 آبان همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.

این صندوق به منظور کمک به تحقیق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری سازی فرآوری ها، دستاوردهای پژوهشی، اختراعات و کاربردی کردن دانش از طریق ارایه کمک ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان تشکیل شده است.

اعطای تسهیلات و ضمانه نامه ها از جمله خدماتی است که از سوی این صندوق در اختیار شرکت ها و موسسات دانش بنیان قرار می گیرد و پرداخت کمک هزینه تجاری سازی تحقیق و توسعه و تقبل بخشی از سود تسهیلات بانگی به اینگونه شرکت ها برای انجام فعالیت های تحقیق و توسعه از جمله کمک های این صندوق است.

هیات وزیران در جلسه 21 آبان ماه سال 1391 به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (شورای عالی علوم، تحقیقات) آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را تصویب و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و صندوق نوآوری و شکوفایی ابلاغ کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا