معاون وزیر: 80 درصد بیماری ها در کشور منشاء غیرواگیر دارند

به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده در دومین نشست کشوری مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در کرمان افزود: بر اساس برنامه ریزی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2025 باید 25 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن غیرواگیر را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: با زیرساخت های موجود در کشور و با وجود مراکز تحقیقاتی، کاهش 25 درصد بیماری ها در دسترس است و می توانیم به اهداف بیشتر از این نیز برسیم.

وی گفت: برای دستیابی به این هدف باید بر اساس تقسیم کار اقدام کرد و از سازمان جهانی بهداشت کمک گرفت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هدف این وزارتخانه این است که زمینه های همکاری بین مراکز تحقیقاتی داخل کشور را تقویت کند تا ضمن پرهیز از کارهای تکراری و موازی در مراکز، انرژی و توان موجود را به کارهای علمی متمرکز کنیم تا تاثیر بیشتری در پیشگیری داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: این نشست با حضور تمامی مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت در ایران و نمایندگانی از دفتر سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان های بین المللی برگزار شده است.

عباس پرداختی افزود: متولی اصلی برگزاری همایش اداره کل امور بین الملل و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت، دنیا را به شش منطقه تقسیم کرده و در این مناطق 700 مرکز همکاری می کنند که در ایران بیش از 22 مرکز تحقیقاتی همکار با سازمان بهداشت جهانی حضور دارند.

وی گفت: کرمان، هاب منطقه ای ایدز و مرکز همکار در سازمان جهانی بهداشت است که یکی از فعال ترین مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت به شمار می رود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، عصر امروز پنلی در حوزه سیاستگذاری پژوهشی مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت توسط تیم معاونت تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

این همایش به مدت یک روز در کرمان برگزار می شود.

نخستین نشست کشوری مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و اداره کل امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیستم خرداد سال جاری برگزار شده بود.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا