5/4 میلیون دانشجو در کشور فرصت است نه تهدید

به گزارش ایرنا ، سورنا ستاری در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل و در آیین تقدیر از برترین های فناوری های متنوع در کشور افزود: خوشبختانه زیرساخت و اکوسیستم دانش بنیان در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان در کشور در حال شکل گیری است.

وی بیان کرد: اکنون بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد که می تواند این بودجه در سال آینده نقش اساسی در تحقق اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی افزود: ما باید خود با کمک یکدیگر در اقتصاد دانش بنیان کشور تغییرات صحیحی ایجاد کنیم ، این پول نیست که تغییر ایجاد می کند بلکه فکر ، دانش ، عقل ، تکنولوژی و تخصص است که کشور را متحول خواهد کرد.

وی با اشاره به این که باید برای نیروی جوان کشور ارزش قائل شویم افزود: قانون شرکت های دانش بنیان در جهت ایجاد زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است ، فهم این قانون که شامل معافیت مالی و گمرکی و بهره برداری از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی می باشد برای تحقق اقتصاد دانش بنیان بسیار مهم است.

* * کاهش سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 94

ستاری یادآور شد: سود تسهیلات صندوق تسهیلات نوآوری در سال آینده در حد 11 درصد پیش بینی شده و ارایه تسهیلات دیگری برای آینده از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی نیز مد نظر است.

وی افزود: اکنون یک هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که اگر این شرکت ها متحد شوند می توانند اقتصاد کشور را متحول نمایند ، دولت و بخش خصوصی هر دو در یک جبهه در اقتصاد دانش بنیان کشور فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان وقتی موفق می شویم که دردانشگاه پژوهشی بی هدف انجام نشود ، وظیفه دولت این است که در حوزه تجاری سازی تسهیلات لازم را ارایه نماید و در مرز دانش سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

ستاری با اشاره به این که دانشگاه مکانی است که نطفه شرکت های دانش بنیان در آن شکل می گیرد افزود: اهمیت دادن به جوانان و تلفیق فکر آنها با بازار شرکت های بزرگ می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

وی گفت: هنر اقتصاد دانش بنیان این است که از تهدیدها فرصت ایجاد کند ، خوشبختانه در تمام استان های کشور دانشگاه ها و،مراکز تحقیقاتی و هیات های علمی فعالی وجود دارد که می تواند مفاهیم اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کند.

در این مراسم از 15 طرح برتر فناوری از سراسر کشور با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و وزیر صنعت معدن و تجارت تقدیر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا