اجرای بیش از هزار و 200 طرح پژوهشی و فناورانه در جهاد دانشگاهی

 دکتر حمید امین اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد طرح های شاخص در حال اجرا در جهاد دانشگاهی را حدود 100 طرح اعلام کرد و گفت: طرح های شاخص نیز در این 6 گروه تخصصی در حال اجرا هستند و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بر لزوم بهره گیری از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات جامعه تاکید و اظهار کرد: برخی از طرح های پژوهشی و فناورانه در دست اجرای جهاد دانشگاهی در راستای حل و فصل معضلات جدی جامعه برنامه ریزی شده است.

نبود داده های روزآمد و تفصیلی در بسیاری از حوزه های علوم انسانی
امین اسماعیلی به برخی مشکلات تحقیقات در حوزه علوم انسانی در کشور اشاره کرد و گفت: در بسیاری از حوزه های علوم انسانی و اجتماعی، داده های روزآمد و تفصیلی نداریم و این موضوع تحقیق و پژوهش در این زمینه را با مشکل مواجه کرده است.
وی از تصویب دو طرح بزرگ و ملی در این حوزه خبر داد و افزود: این طرح ها شامل پیمایش ملی در حوزه گردشگری و پیمایش ملی بررسی مسائل و مشکلات خانواده در ایران است.
امین اسماعیلی با بیان اینکه قرار است پیمایش ملی حوزه گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری انجام شود، اظهار کرد: این طرح دوساله، چندی پیش آغاز شده و امیدواریم در این طرح بتوانیم داده های مناسب در حوزه اقتصادی و اجتماعی مرتبط با گردشگری را به دست آوریم.
وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح می توان دورنما و افقی مناسب برای برنامه ریزان و محققان گردشگری ارائه کرد.
امین اسماعیلی در مورد طرح دوم بخش علوم انسانی جهاد دانشگاهی در رابطه با موضوع خانواده گفت: خانواده یکی از عناصر بنیادی تشکیل دهنده جامعه است بنابراین باید مسائل و مشکلات خانواده ها شناسائی و برطرف شوند.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور در حال اجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا