بومی سازی بریس lyonnais به همت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

 متخصصان دپارتمان ارتوپدی فنی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به منظور ارائه طرحی کارآمد و بومی سازی شده جهت توانبخشی انحراف جانبی ستون فقرات و افزایش تحدب ستون فقرات در ناحیه سینه ای (درمان کنسرواتیو اسکولیوز و کایفوز) نوجوانان، بریس lyonnais را طراحی کردند.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مهندس 'رضا وهاب کاشانی' درباره این بریس که اصالتا فرانسوی است، گفت: با توجه به اثربخش بودن این بریس در زمینه های مورد استفاده و با توجه به مزایای آن نظیر، نامشخص بودن بریس در زیر لباس، تنظیم راحت آن طی فرآیند پیگیری، دوام و ثبات حین اعمال نیرو، این نوع بریس می تواند در بسیاری موارد جایگزین بریس میلواکی باشد. 
کاشانی تصریح کرد: با توجه به ویژگی های این بریس، متد طراحی و ساخت آن در کارگاه علمی – عملی که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، در اختیار کارشناسان و متخصصان ارتروز و پروتز قرار گرفت.
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکنون از طریق گروه های آموزشی ارتوپدی فنی، کاردرمانی، گفتار درمانی و ارگونومی و همچنین مرکز رشد فناوری معاونت تحقیقات و فناوری، گام های مهمی در جهت طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی برداشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا