واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا تصمیم غیر علمی است

دکتر واشقانی رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افرادی که ملزم به تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند، گفت: با توجه به مصارف درمانی که برای واکسن آنفلوآنزا تعریف شده است گروه خاصی از افراد باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند که از جمله آنها افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، ضعف ایمنی ریوی و کلیوی مزمن، آسم و زنان باردار و افراد بالای 65 سال که آنفلوآنزا می‌تواند برای آنها خطرات جدی را به همراه داشته باشند، می‌باشند.
 
وی ضمن تاکید بر غیر علمی بودن واکسیناسیون همگانی افراد عنوان کرد: متاسفانه با توجه به خوبی که شیوع آنفلوآنزا در کشور به وجود آورده است، موجی از نگرانی در کشور ایجاد شد به همین دلیل افراد احساس می‌کنند که حتما باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند که این به لحاظ علمی صحیح نیست و تنها گروه خاصی باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.
 
واشقانی در خصوص سوء استفاده هایی که از جو ایجاد شده در اثر شیوع آنفلوآنزا صورت گرفته است، بیان کرد: بعد از جوی که ایجاد شد متاسفانه شاهد یکسری از سودجویی‌ها بودیم و این ذهنیت که همه باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند برای مردم ایجاد شد. مردم دقت کنند که تحت تاثیر جو و سوء استفاده‌ها قرار نگیرند. بخشنامه‌ای را به معاونت غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرده‌ایم و تلاش داریم کمی جو را آرام کنیم.  تا به حال موردی مبنی بر سودجویی مستقیم نداشته‌ایم، اگر هم موردی را بیابیم قطعا بر خورد خواهیم کرد.
 
وی افزود: هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد دارویی را برای مردم تبلیغ کند، این کار خلاف ضوابط و قوانین است. واکسن باید با تجویز پزشک تزریق گردد و فروش داروی آنفلوآنزا بدون نسخه مجاز نیست. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا