بررسی حضور مجریان در جلسات دفاع از احراز دانش‌بنیان شدن طرح‌ها

 ‌دکتر سورنا ستاری در حاشیه مراسم رونمایی از 32 محصول شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران در خصوص دفاع از طرح‌های دانش‌بنیان از سوی کارگزاران بدون حضور مجریان برای احراز دانش بنیان شدن، افزود: کارگزاران در حال حاضر در موارد تخصصی، حرفه‌ای نشده‌اند و حرفه‌ای شدن کارگزاران زمانبر است؛ چرا که این اقدام باید از صفر شروع می‌شد.

وی با تاکید بر این که ما در حال مذاکره هستیم تا در جلسات دفاع از طرح‌ها برای احراز دانش بنیان شدن مجریان طرح‌ها هم حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد:‌البته در حال حاضر در جلسات پیش دفاع مجریان طرح‌ها حضور دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین در خصوص نحوه اعمال معافیت مالیاتی توضیح داد: در حال حاضر معافیت مالیاتی اعمال می‌شود و اگر موارد خاصی باشد ما آن را پیگیری می‌کنیم.

 

مشکلات حضور بخش دولتی در تولید فناوری

ستاری با اشاره به مشکلات موجود در انجام تولید محصولات در دستگاه‌های دولتی، این رویکرد را ناشی از رقابت دولت با بخش خصوصی دانست و ادامه داد: در حوزه دفاعی به صورت خاص برنامه‌ریزی‌هایی داریم و در این حوزه برون‌سپاری‌های خوبی صورت گرفته است به گونه‌ای که اخیرا حوزه‌های دفاعی به سمت برون‌سپاری حرکت کرده است .به گفته ستاری تولید از اقدامات بخش خصوصی است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر این که قانون کپی‌رایت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد یادآور شد: ولی این که آیا این قانون به نفع و یا به ضرر بخش صنعت است، مورد بحث است. چرا که در مواردی کپی‌رایت به نفع کشور و در مواردی به ضرر کشور است که باید بر روی آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا