اجرای گسترده ترین پژوهش زمین شناسی در تاریخ

تیمی از پژوهشگران و دانشمندان حوزه های مختلف اقیانوس شناسی ، زمین شناسی و علوم محیط زیست در قالب یک پروزه بزرگ مطالعاتی در حال بررسی و مطالعه بخش هایی از اقیانوس هند هستند . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، کشتی آمریکائی JOIDES که یک کشتی حفاری پژوهشی است در این ماموریت مورد استفاده قرار گرفته و پژوهشگران با کمک این کشتی قادر به نمونه برداری از لایه های مختلف بستر دریا هستند . دور جدید این پزوهش ها در تاریخ پنجم دسامبر ( برابر با چهاردهم آذر ماه ) آغاز شده است .

در این پژوهش ها ، سی دانشمند در حوزه های مرتبط فوق الذکر از دوازده کشور حضور داشته و به بررسی لایه های زمین شناسی و بستر بخش هایی از منطقه جنوب غربی اقیانوس هند می پردازند .

گفتنی است این پروژه ، بخشی از برنامه بین المللی شناسائی و کشف اقیانوس International Ocean Discovery Programاست که با عنوان مخفف (IODP) معرفی می شود . به باور کارشناسان ، این برنامه تحقیقاتی ، بزرگترین پروژه زمین شناسی در تاریخ این علم محسوب می شود که با حضور دائم و پشتیبانی رسمی بیست و شش کشور مختلف از سراسر دنیا در حال پیگیری است .

کلیه تصاویر این گزارش تصویری متعلق به روز دهم دسامبر بابر با نوزدهم آذر ماه است .