با ورزش به جنگ آلزایمر بروید

این یافته ها نشان می دهد که اثر فعالیت های بدنی در دراز مدت بر حافظه مثبت بوده و از بروز عوارض منفی که منجر به اختلال حواس ، زوال عقل و آلزایمر می شود ، پیشگیری می کند .

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که شرایط بدنی و حافظه افرادی که در کهنسالی دارای تحرک  و فعالیت کافی بدنی هستند ، بسیار بهتر از افرادی است که در کهنسالی فعالیت بدنی ندارند .

 پژوهشگران جهت بررسی و مطالعه دقیق تر این موضوع از گروهی از افراد داوطلب استفاده کرده و این افراد را در گروه های سنی مختلفی از جمله 29 نفر در گروه سنی 18 تا 31 سال و 31 نفر را در گروه سنی 55 تا 82 سال تقسیم بندی کرده و به بدن همه آن ها یک دستگاه سنجش فعالیت های فیزیکی با نام ActiGraph متصل کردند . این دستگاه قادر به ثبت کلیه فعالیت های بدنی  همراه با جزئیاتی شامل  شدت ، زمان و قدرت این حرکات بوده و نحوه درگیر شدن افراد با فعالیت های بدنی را تجزیه و تحلیل می کند .

گفتنی است کلیه افراد شرکت کننده در این مطالعات نیز تحت آزمون های عصب – روان شناختی قرار گرفتند که مواردی همچون حافظه ؛ برنامه ریزی و توانائی حل مسایل را در آن ها مشخص می کرد .

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه بوستون Boston University Medical Center در این مطالعات دریافتند که افراد کهنسالی که میزان بیشتری فعالیت بدنی در طول روز داشتند ، حافظه بهتری داشته و از این نظر در شرایط مناسب تری به سر می برند .

پژوهشگران در این رابطه اعلام کردند که یافته های فوق نشان می دهد که اثر فعالیت های بدنی در دراز مدت بر حافظه مثبت بوده و از بروز عوارض منفی که منجر به اختلال حواس ، زوال عقل و آلزایمر می شود ، پیشگیری می کند .

در همین زمینه اسکات هایس Scott Hayes سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : " مطالعات ما نشان دهنده تاثیر بسیار مثبت فعالیت های بدنی و ورزش در عملکرد مغز و حافظه است . این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد . البته امروزه تقریبا همه افراد از مزایای ورزش و تاثیر آن بر سلامت بدن و پیشگیری از چاقی آگاه هستند . امروزه باید به فهرصت بلند مزایای ورزش ، بهبود عملکرد حافظه در کهنسالی را نیز اضافه کنیم . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا