ایران، جزو ۹ کشور موفق در کاهش مرگ و میر مادران

سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت در گزارشی با اعلام این خبر افزودند: آمار مرگ و میر مادران در سرتاسر جهان در یک دوره 25 ساله 43 درصد کاهش یافت که علت اصلی آن دسترسی به خدمات بهداشتی بهتر در زمان بارداری و وضع حمل ، و نیز دسترسی به خدمات بهداشتی در زمینه روابط جنسی و تولید مثل و تنظیم خانواده است.

فلاویا باسترئو Flavia Bustreo، معاون مدیرکل بهداشت خانواده، زنان و کودکان در سازمان جهانی بهداشت گفت:«در 25 سال گذشته ، خطر مرگ زنان به سبب مسائل مرتبط با بارداری تقریبا نصف شده است.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کشورهای عضو سازمان ملل در سال 2000 وعده دادند در چارچوب اهداف توسعه هزاره  آمار مرگ و میر مادران هنگام بارداری، وضع حمل یا تا شش هفته پس از وضع حمل را تا سال 2015 تا 75 درصد کاهش دهند.

در گزارش سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت گفته شد کشورهای مالدیو، بوتان، کامبوج، کیپ ورده ، تیمور شرقی، ایران، لائوس، مغولستان و رواندا این آمار را بین 78 تا 90 درصد کاهش داده اند.

این گزارش افزود: در سطح جهانی آمار مرگ و میر مادران از حدود 532 هزار مورد در سال 1990 امسال با 43 درصد کاهش به 303 هزار مورد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا