بیماران خاص در طرح تحول سلامت جایگاهی ندارند

فاطمه هاشمی افزود: طرح تحول سلامت هیچ کاهش هزینه ای برای بیماران خاص نداشته و در برخی موارد نیز سبب افزایش هزینه این افراد شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته قیمت داروی بیماران MS افزایش یافته و این اتفاق هم برای داروهای بیماران تالاسمی نیز رخ داده است، تصریح کرد: بایستی اقدامی جدی برای رفع این موارد انجام شود.
هاشمی به اقدامات این بنیاد برای حمایت از بیماران ایبی و اوتیسم اشاره کرد و گفت: هنوز دولت و مجلس این دو بیماری را به عنوان بیماری خاص قبول ندارند.
وی از تشکیل خانه ایبی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با ادامه پیگیری ها تا حدودی مشکلات این دو دسته از بیماران را برطرف شود.
رئیس بنیاد امور بیماری های خاص در ادامه به نقش رسانه ها در ترویج فعالیت های مجموعه های خیریه اشاره کرد و افزود: آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های مجموعه های خیریه و ترویج فرهنگ حمایت از محرومین در جامعه از جمله رسالت های رسانه ها است.

** اتصال به بدنه قدرت، نمی تواند ایجاد رقابت در رسانه ها کند
وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه ها به نهادهای قدرت متصل هستند، گفت: اتصال به بدنه قدرت نمی تواند ایجاد رقابت کند و عاملی برای توسعه سیاسی باشد.
هاشمی تاکید کرد که رسانه ها باید سعی کنند رقابت صحیح در گرفتن اخبار درست از جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه قانون مطبوعات قانون بدی نیست، افزود: در حمایت از رسانه ها نباید برخورد تبعیض آمیز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیاد رسانه ها نشانه توسعه سیاسی و فرهنگی است، گفت: متاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.
هاشمی تاکید کرد: رسانه ای که محتاطانه و محافظه کارانه عمل کند و فقط به دنبال منافع طیف خاص باشد؛ رسانه موفق نبوده و به وظیفه خود عمل نکرده است.
به گزارش ایرنا . وی در پایان با بیان اینکه رسانه ها باید هم نقاط قوت و هم ضعف را منعکس کنند افزود: رسانه ها باید به نیازهای جامعه بپردازند و اقدامات انجام گرفته را منعکس کنند که در این صورت می توانند اثرگذار باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا