پانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی، فردا آغاز می شود

دکتر امید توکلی، دبیر کنگره ملی مهندسی شیمی با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: پانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران به میزبانی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران و با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران از روز سه شنبه به مدت سه روز در پردیس مرکزی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود. در این کنگره ضمن ارائه مقالات تخصصی در 18 محور نفت، گاز و پتروشیمی، زیست‌فناوری، نانوفناوری، پلیمر، مهندسی پزشکی، انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط‌زیست و … سه نشست تخصصی با موضوع «مهندسی شیمی و کارآفرینی»، «آموزش و پژوهش در مهندسی شیمی» و «تجربه پروژه های عسلویه» برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در پی فراخوان اعلام شده هزار و 400 مقاله به دبیرخانه کنفرانس واصل شده که هزار و 50 مقاله در فرایند داوری قرار گرفته اند که از بین آنها 190 مقاله برای ارائه شفاهی و 650 مقاله برای ارائه در قالب پوستر پذیرفته شده اند. در کنار سخنرانی‌های تخصصی و هم اندیشی های جانبی، 20 کارگاه آموزشی، نمایشگاه تخصصی و میزگردهایی با موضوعات متنوع برگزار می شود.

 

دبیر پانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران تصریح کرد: روز پنج شنبه همزمان با اختتامیه کنگره از استاد پیشکسوت، دانشمند جوان و پژوهشگران ارائه دهنده مقالات برتر در حوزه مهنسی شیمی تقدیر خواهد شد.

 

توکلی در پایان با بیان این که برنامه کنگره امسال مهندسی شیمی در راستای شعار «مهندسی شیمی؛ توسعه دانش‌بنیان فناوری و تولید ثروت ملی» است، اظهار داشت: بدون شک مهندسی شیمی با توجه به تنوع محورهای تخصصی مرتبط یکی از معدود رشته‌هایی است که ضمن فرآیند محور و فناوری محور بودن قابلیت ایجاد فن‌بازارها و کریدورهای تجاری‌سازی را در جهت تولید ثروت دارا می‌باشد. امیدواریم این کنگره با معرفی فناوری‌ها و فرآیندهای نوین در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بطور خاص مکانیسم دستیابی به ایجاد بسترهای اجتماعی – فرهنگی – اشتغال، اقتصادی و زیست‌محیطی آغازگر زنجیره بلندی در جهت رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های مرتبط باشد و مطمئنا نقطه تمایز این کنگره با سایر همایش‌های مشابه ورود به حوزه‌های مربوط به تجاری‌سازی و فناوری‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا