زیرساخت های توسعه و پیشرفت سلول درمانی در مراکز توانمند کشور فراهم می شود

 دکتر امیرعلی حمیدیه در جمع اعضای شورای عالی فناوری سلول های بنیادی استان فارس افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده در دنیا در حوزه پیشرفت علوم و فناوری های سلول های بنیادی و سلول درمانی، معاونت علمی سعی دارد تا زیرساخت های توسعه این علوم و فناوری ها را در مراکز توانمند کشور فراهم کند.
وی با بیان اینکه ایران هم اکنون به دانش های پایه سلول درمانی دست یافته است، بیان کرد: بر اساس این جایگاه، باید بتوانیم دانش موجود را به سطح کاربردی رسانده و دستاورد این دانش را در کشور ببینیم، چرا که روش های پژوهش در دنیا، در حال تغییر است و ایران نیز با آگاهی از آینده پیشرفت علوم، نباید از کاروان سردمداران این دانش در دنیا، باز بماند.
حمیدیه با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته در سلول درمانی و سلول های بنیادی، بیان کرد:اکنون در مسیر انقلاب چهارم پزشکی قرار گرفته ایم که چشم انداز وسیعی از تحولات پزشکی و درمانی به کمک سلول درمانی و پزشکی بازساختی را پیش روی ما قرار داده است.
وی، علوم سلولی در طب را به مثابه علوم هسته ای در صنعت عنوان کرد وگفت: با توجه به نقش موثر این دانش در آینده استراتژیک دنیا، هم اکنون شرکت های بزرگی که فعالیت هایی نامرتبط به علوم پزشکی داشته اند نیز به سوی علوم بازساختی و سلول درمانی روی آورده اند تا به این واسطه، در تحول عظیمی که در این عرصه پیش بینی می شود، سهیم باشند.
حمیدیه با تاکید بر توانمندی های بسیار بالای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه سلول درمانی و طب بازساختی گفت: این دانشگاه درزمینه پیوند اعضا و سلول درمانی در بیماری های مرتبط با خون فعالیت های بسیاری دارد و در همین راستا، همه پژوهشگران و دست اندرکاران، باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و با فعالیت های تیمی، آینده روشنی برای معرفی این توانمندی در شیراز به دنیا، رقم زده شود.
به گزارش گروه علمی وفناوری ریاست جمهوری،وی همچنین ازتلاش های صورت گرفته برای ایجاد پشتوانه آیین نامه ای درعرصه سلول درمانی درکشورخبر داد و اظهارکرد : درمعاونت علمی وفناوری نهاد ریاست جمهوری، با علم به آینده پیش بینی شده در دنیا در زمینه پیشرفت علوم، تلاش می شود تا زیرساخت های توسعه آن در مراکز توانمند کشور فراهم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا