حمایت از محصولات کاربردی از برنامه های اصلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است

دکترمحمد خوانساری در مراسم انعقاد تفاهم نامه پژوهشگاه و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به سابقه 44 ساله پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: این مرکز در مقاطع مختلف به ایفای نقش و فعالیت در فناوری های نوین و بومی سازی فناوری های مرتبط با حوزه ICT پرداخته است.
دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا نیر در این مراسم، نقش و جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در تعیین اولویت های حوزه ICT زیربنایی و لازم دانست و خواستار توجه ویژه به این بخش شد.
وحدت بیان کرد: انتظار ما از پژوهشگاه این است که اولویت ها و سیاست های صنعت ICT را مشخص و در توزیع مناسب تسهیلات صحا مشارکت جدی داشته باشد.
تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با هدف توسعه همه جانبه صنایع الکترونیک کشور منعقد شد.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز، سیاست های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری های جدید منعقد شده است. 
بنابراین گزارش، مشارکت در شناخت اولویت های حمایتی، فرصت های سرمایه گذاری، زمینه های مناسب صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ همکاری با هدف تبدیل ایده های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه های نوپا و فناور مورد حمایت پژوهشگاه طبق سیاست گذاری مشترک؛ همکاری در زمینه توسعه بنگاه های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه و همایش های خارجی؛ همکاری در زمینه انتقال فناوری، ایجاد سرمایه گذاری های مشترک (J.V.) و تعاملات بین المللی از سوی بنگاه های فعال بخش خصوصی از جمله موضوعات این تفاهم نامه به شمار می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا