هنگام انتخاب شغل به ندای قلبتان گوش دهید!

اشخاص جوان دارای علایق قوی به نوعی حرفه، بیشتر احتمال دارد خطرپذیرتر باشند، بیشتر مقاومت می‌کنند و در نهایت مشاغلی را برگزینند که در حوزه تخصص آن‌ها باشد و هر دوی نیازهای شغلی حرفه‌ای و شخصی آن‌ها را برآورده کند.

بر اساس آخرین اعلام آمار نیروی کار در امریکا، بیش از نیمی از امریکایی‌های شاغل با شغلشان بیگانه هستند. تعداد کارکنان زن و مرد بی‌علاقه و بی‌تعهد بیش از پیش شده و تعداد افرادی که سر کار آن چه را که دوست ندارند، انجام می‌دهند افزایش یافته است.

محققان دریافتند افرادی که کشش بیشتری به علاقه‌شان در نوجوانی دارند، بیشتر احتمال دارد که بعدها و صرف نظر استعداد ذاتی‌شان موفق باشند.

دانشمندان در پژوهش خود دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور حرفه‌ای به موسیقی اشتغال داشتند، دستمزد کمتری در مقایسه با آزادکاران یا آماتورهایی دریافت می‌کردند که علایق موسیقی‌شان را در خارج از محیط کار دنبال می‌کردند. با این حال، افراد علاقه‌مند به موسیقی رضایت مشابه یا حتی بیشتری از کار و زندگی‌شان داشتند و برای افرادی که علایق شدید دارند، پاداش‌های شخصی مانند رضایت ممکن است مهمتر از پاداش‌های حرفه‌ای مانند درآمد باشد.

دانشمندان توصیه می‌کنند در صورتی که علاقه شدید به حرفه‌ای در فرد وجود دارد، وی باید از ترجیحات نسبی خود برای پاداش‌های درونی در مقابل پاداش‌های خارجی و تعادل بین این دو آگاه باشد تا بتواند تصمیم بهتری بگیرد.

محققان به دنبال بررسی تاثیرات انتخاب شغلی بر سلامتی کلی فرد هستند.

این پژوهش در Journal of Applied Psychology منتشر شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا