تصویر خانه ای که "واقعا" دوست دار محیط زیست است

به گزارش مهر، این خانه در کلمبیا سیتی ساخته شده که در کنار بتن به کار رفته در بخش های مختلف آن، استفاده از سیستم های تأمین کننده انرژی آن هم به شیوه ای پایدار و دوست دار محیط زیست و همچنین بهره گیری از انبوهی از مصالح ساختمانی بازیافت شده از انبار غله تخریب شده، مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

شرکت Dwell Developments این خانه را که Reclaimed Modern نام دارد به مساحت 290 مترمربع طراحی کرده است.

این خانه دارای 4 اتاق خواب بوده و از پارکینگ ویژه ای نیز برخوردار است.

به گفته یکی از طراحان این خانه، اگرچه در سالهای اخیر موضوع جذاب طراحی و ساخت خانه های دوست دار محیط زیست فراگیر شده است اما در این خانه جدید شاهد تلفیق دو نگرش مهم هستیم: استفاده از فناوری های دوست دار محیط زیست و بهره گیری از مواد و مصالح ساختمانی بازیافت شده.

از این رو می توان این بنای جدید را یکی از موفق ترین پروژه های ساختمان سازی از حیث توجه به معیارهای زیست محیطی به شمار آورد.

خانه

 

چوب و فلز به کار رفته در ساخت این خانه از ساختمان تخریب شده انبار غله بوده و بلوک های بتنی تشکیل دهنده کفپوش ساختمان نیز مربوط به پروژه دیگری بوده که در حین تخریب از آنجا خارج و اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

این خانه دوست دار محیط زیست مجهز به صفحات خورشیدی است که با هدف به صفر رساندن وابستگی انرژیکی خانه به سایر منابع انرژی تعبیه شده است.

این خانه از حیث شاخص HERS نمره 15 را کسب کرده است. شاخص HERS درخصوص عملکرد سیستم های تأمین انرژی منازل مسکونی به کار برده می شود به طوریکه نمره 150 به معنای آن است که خانه تا 50 درصد بازده کمتری نسبت به معیارهای مشخص و استاندارد دارد و در نقطه مقابل نمره صفر گویای آن است که خانه همان قدر انرژی تولید می کند که نیاز دارد.

از این رو می توان گفت نمره کسب شده توسط Reclaimed Modern رکوردی عالی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا