بازسازی ضیافت پیش از تاریخی توسط باستان شناسان

تجزیه و تحلیل های شیمیایی جدیدی که روی بقایای مواد داخل سفال ها و استخوان های حیوانات کشف شده در سایت نوسنگی Durrington Walls  واقع در سایت میراث جهانی استون هنج (Stonehenge World Heritage Site) انگلستان ( محلی که سازندگان استون هنج در آن زندگی می کردند) انجام شده ، نشان دهنده  برگزاری جشن و ضیافتی سازمان یافته  مربوط به آن دوره است .

بر اساس این گزارش ، بقایای داخل سفال های پیدا شده در مناطق مسکونی نشان دهنده پخت و پز گوشت خوک ، گوشت گاو و فراورده های لبنی بوده در حالی که سفال های استفاده شده در مناطق برگزاری جشن و ضیافت عمدتا برای پخت محصولات لبنیاتی مورد استفاده قرار گرفته اند .

مایک پارکر پیرسون (Mike Parker Pearson) از دانشگاه کالج لندن (University College London) در دانشگاه یورک (University of York) انگلستان در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با استفاده از محصولات لبنی در دوران نوسنگی اعلام کرد : « قرار دادن سفال های ویژه نگهداری شیر و محصولات لبنی در ساختمان بزرگ تشریفات نشان می دهد که برخی از محصولات در مراسم مذهبی و یا آئین های خاص ، اهمیتی فراتر از تغذیه و خواص غذایی آن داشته است . »

استخوان های پیدا شده در این سایت نشان می دهد که حیوانات اهلی استفاده شده در این نوع جشن ها از مکان های مختلف به این محل آورده شده اند و تنها از بخش های ویژه کشتار حیوانات به این محل منتقل نشده اند .

در بررسی الگوهای پخت گوشت ها ، مشخص شده است که برخی از گوشت ها در ابتدا کباب شده و سپس در  ظروف سفالین جوشانده شده اند .

الیور کریگ (Oliver Craig) از دانشگاه یورک در رابطه با این الگوهای غذایی و مصرف آن ها در سایت مذکور می گوید : « به نظر می رسد که ساکنان و بسیاری از مهمانان این سایت از یک درک مشترک در چگونگی آماده کردن غذاها ، مصرف آن ها و دور انداختنشان برخوردار بوده اند . در حقیقت مدارک و شواهد به دست آمده از میهمانی و جشن در سایت Durrington Walls نشان دهنده یک جامعه سازماندهی شده برای برگزاری جشن است . »

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا