کنگره جهانی مهندسی مکانیک، شیمی و مواد برگزار شد

سیناپرس: کنگره جهانی مهندسی مکانیک، شیمی و مواد (MCM'15) در تاریخ 20 تا 21 ژوئیه در بارسلونا (اسپانیا) برگزار شد.

این کنگره متشکل از: دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، مواد و متالورژی (MMME'15)، دومین کنفرانس بین‌المللی انتقال حرارت و جریان مایع (HTFF'15)، چهارمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک و صنعتی (ICMIE'15) و کنفرانس بین‌المللی مهندسی شیمی و پلیمر (ICCPE'15) بود.

در مجموع 358 مقاله و پوستر از اساتید، دانشجویان و محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، برزیل، بلژیک، تایلند، ترکیه، تایوان، تانزانیا، چین، دانمارک، روسیه، ژاپن، شیلی، کانادا، کره‌جنوبی، کلمبیا، لهستان، مجارستان، مالزی، هنگ‌کنگ و هند در چهار کنفرانس کنگره جهانی MCM'15 ارائه شدند.

کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، مواد و متالورژی

ریخته‌گری، مواد کامپوزیت، مواد مغناطیسی، مواد پلیمری، مواد هوشمند، مواد نوری، نیمه‌هادی‌ها، فرآوری مواد معدنی، معدن و ایمنی، فناوری نانو، معدن، متالورژی و مهندسی مواد، برخی از محورهای کنفرانس MMME'15 بودند.

دکتر پورا آلفونسو از دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا و دکتر فرانک چنگ از دانشگاه کالگری، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، انگلیس، تایوان، پرتغال، چک، کانادا، لهستان، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

از ایران، حسن زاده تبریزی، طاهری نساج از دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه مقاله:

Sintering of Al2O3–CeO2 nanopowder prepared by co-precipitation method

دهقان زاده، اکرامی از دانشگاه صنعتی شریف با ارائه مقاله:

Transient liquid phase bonding of dual phase ferrite-martensite steels during dual phase heat treatment cycle

سجاد دهقان پور، محمدرضا خلیلی، محسن رحمانی از دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه مقاله:

Experimental and Numerical Study of Lateral Collapse of Square and Rectangular Composite tubes

کنفرانس بین‌المللی انتقال حرارت و جریان مایع

جریان‌های متراکم و تراکم‌ناپذیر، انتقال حرارت، سلول‌های سوختی، مبدل‌های حرارتی و دستگاه‌های انتقال حرارت، محیط متخلخل، سیالات نیوتنی، سیالات عددی، پدیده تغییر فاز، خواص ترموفیزیکی، رفتار سیالات، برخی از محورهای کنفرانس HTFF'15 بودند.

پروفسور عمر مطار از کالج سلطنتی لندن و پروفسور مارکو مارنگو از دانشگاه برایتون، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، چین، روسیه، کانادا، هنگ کنگ، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

از ایران، دکتر محمد طیبی رهنی، بهناز منشیان، خدایار جوادی از دانشگاه صنعتی شریف با ارائه مقاله:

Numerical Investigation of Droplet Dynamics in Recirculating Flows using LBM

کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک و صنعتی

آیرودینامیک، مکانیک کاربردی، بیومکانیک، دینامیک سیالات، موتورهای احتراق داخلی، سوخت و احتراق، مهندسی مکانیک، مکانیک جامدات، مکاترونیک، رباتیک، فناوری نانو، فرآیندهای مدلسازی، مهندسی معکوس، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

دکتر مارتون تاکاکس از دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، سخنران اصلی این کنفرانس بود. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، ایران، اکوادور، استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، سنگاپور، مجارستان، کانادا، هنگ کنگ، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند. دکتر غلامرضا روحی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر مجتبی احمدی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و استادیار دانشگاه کارلتون کانادا نیز در جمع اعضای این کمیته بود.

کنفرانس بین‌المللی مهندسی شیمی و پلیمر

مدیریت آب، هوا و خاک، شیمی کاربردی، مهندسی بیوشیمی، مهندسی سلول و بافت، فرآوری موادغذایی، نانوفناوری، مهندسی نفت، علوم مهندسی پلیمر، سنتز پلیمر، مواد شیمیایی تجدیدپذیر، فرآیندهای جداسازی، سنتز و شناسایی کاتالیزور، مواد زیستی پلیمر، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

پروفسور زولتان ناگی از دانشگاه لافبرو و دکتر جمال چائوکی از دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال، سخنرانان اصلی کنفرانس ICCPE'15 بودند. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، اتریش، انگلیس، ایران، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کانادا، مجارستان، مالزی، هلند، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند. دکتر فرهنگ عباسی و دکتر بهزاد پورعباس از دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز در جمع اعضای این کمیته بودند.