تردد آزمایشی خودروهای بدون راننده در چهار شهر انگلیس

به گزارش ایرنا از بی.بی.سی، در همین حال وزارت حمل و نقل انگلیس اعلام کرده است که باید در مقررات راهنمایی و رانندگی و معاینه فنی خودروها تغییراتی داده شود تا خودروهای بدون راننده بتوانند در خیابانها و جاده های این کشور تردد کنند.

از جمله مقرراتی که باید تدوین شود این است که در صورت تصادف چه کسی مقصر خواهد بود.

هدف از تردد آزمایشی خودروها که از دیروز در چهار شهر آغاز شده به جز آزمایش فناوری، تدوین مقررات مناسب و ضروری است.

قرار است در چند ماه آینده مقررات جدید منتشر شود و دولت انگلستان وعده داده تدوین آن را تا سال 2017 تکمیل کند.

***تردد آزمایشی خودران ها

به گفته وزارت راه و ترابری انگلیس هنوز برای تردد خودروهای بدون راننده کاملا خودکار در خیابانهای این کشور زود است، از این رو این طرح آزمایشی که از دیروز آغاز شده ممکن است نیاز به نظارت افراد متخصص داشته باشد.

برای اجرای این طرح، از خودران هایی استفاده می شود که با برق کار می کنند و به 19 حسگر، چند دوربین، رادار و لیدار (فاصله سنج لیزری) مجهز هستند.

هدایت این خودران ها را کامپیوتری بر عهده دارد که توانش معادل دو بازی کامپیوتری بسیار پیشرفته است.

خودران های ظرفیت حمل دو سرنشین را دارند و تا 65 کیلومتر در ساعت می توانند سرعت بگیرند اما سرعت مجاز برای آنها فعلا بیست کیلومتر در ساعت خواهد بود.

خودران ها که در واقع وسایل نقلیه عمومی آینده خواهند بود در پیاده روها و محل عبور عابران فعال خواهد بود و مسافران را از ایستگاه های قطار یا مراکز خرید به مرکز شهر جابجا می کنند و یا سالمندان برای طی مسافت های کوتاه می توانند از آنها استفاده کنند.

رزرو این خودران ها و پرداخت کرایه با یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

این خودران ها دارای فرمان یا دسته فرمان (جوی استیک) هستند با این حال مسافران می توانند در حین سفر ای میل خود را چک کنند یا روزنامه بخوانند.

در همین حال انجمن صنایع موتوری انگلیس اظهار نگرانی کرده که دولت در حالی این طرح را پیش می برد که بخش تعمیرات و خدمات، زیرساخت و تخصص کافی را برای ارایه خدمات ندارد.

دولت انگلیس دارد این کشور را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه خودروهای بدون راننده تبدیل کند.

آمریکا نخستین کشوری بود که مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده را صادر کرد، اما آزمایش خودروهای بدون راننده فقط در چهار ایالت به اجرا در آمد و پانزده ایالت این طرح را تصویب نکردند.

در اروپا، فقط آلمان و سوئد مقررات راهنمای و رانندگی را از این نظر بازنگری کرده اند.

بر اساس یک نظر سنجی که سال گذشته در انگلیس انجام شد 43 درصد مردم گفتند با تردد خودروهای بدون راننده احساس راحتی نمی کنند و 25 درصد گفتند که به هیچ وجه سوار این خودروها نخواهند شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا