پذیره نویسی بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایران آغاز شد

مهدی صفاری‌نیا، دبیرشورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص)ضمن اعلام اين خبر گفت: این صندوق که با نام"صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)" فعالیت می‌کند با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در این حوزه شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: این صندوق با بهره‌گیری ازمنابع مالی عموم اشخاص حقیقی و حقوقی نیکوکار و جذب مشاركت واقفین و خیرین در راستای به خدمت‌گرفتن علم و فناوری در جهت رفاه، امنیت و سلامت بشریت تشکیل شده است.
ريیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) باهدف تامین مالی جایزه جهانی مصطفی(ص) مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی به عنوان جایزه عالی فناوری جمهوری اسلامی ایران بامحوریت شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام ومعرفی جایزه به عنوان یكی ازنمادهای مهم شایستگی و برتری علمی در سطح جهان آغاز به کار کرده است.
وی همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام را هدف دیگر این صندوق عنوان کردو گفت: این حمایت در قالب اعطای منابع مالی به پژوهشگران و محققان در راستای تامین نیازهای فناوری كشورهای اسلامی و اعطای تسهیلات مالی به كارآفرینان برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.
صفاری‌نیا زمان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) را از تاریخ 11 تا 22 مهرماه سال جاري اعلام و تصریح کرد: علاقه‌مندان به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام می‌توانند به یکی از سه حالت اهدای «اصل سرمايه و تمام منافع حاصل از مشارکت»، «اهداي صرفا تمام منافع حاصل از مشارکت» و «اهداي بخشی از منافع حاصل از مشارکت» در این صندوق سهیم باشند.
وی تاکید کرد: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم‌(ص) در نخستین روزهای فعالیت خود با پشتيباني و حمايت بيش از 200 شخصيت برجسته علمي و مديريتي كشور از اعضاي فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشكي، اعضاي هيات علمي دانشگا‌ه‌تهران، دانشگاه صنعتي شريف و ساير دانشگاه‌هاي كشور، نخبگان حوزه فرهنگ و رسانه و شخصيت‌هاي برجسته حوزوي همراه شده است.
شایان‌ذکر است مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) در دی‌ماه امسال و همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، می‌توانند به‌صورت اهدای اصل سرمایه و منافع آن، اهدای تنها منافع حاصل از سرمایه و یا اهدای بخشی از منافع حاصله در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) شرکت کنند.
جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان عالی‌ترین نشان علمی فناوری جمهوری اسلامی ایران و یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان، در سال 1391 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. شناسایی، تجلیل و حمایت از دانشمندان جهان اسلام از اهداف عالی جایزه مصطفی (ص) بوده و جایزه سعی دارد در راستای زمینه‌سازی برای تجدید تمدن نوین اسلامی و هم‌گرایی و توسعه همکاری علمی و فناوری میان کشورهای اسلامی حرکت کند.
براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت دبیرخانه دائمی جایزه و فرآیندهای اجرایی را برعهده دارد. دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه و عضو شورا است.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت پذیره‌نویسی اینترنتی و یا دریافت اطلاعات بیشتر به سایت و يا دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا