مطالعه نقشه شهرسازی مسکو در قرن دوازدهم

موسسه باستان شناسی روسیه که از زیر مجموعه های آکادمی علوم این کشور به شمار می رود در حال اجرای عملیات کاووش و حفاری در شهر مسکو است . این پروژه مطالعاتی منجر به کشف قدیمی ترین خیابان بندی های مورد استفاده قرار گرفته شده در این شهر باستانی شده است . بر اساس گزارش های منتشر شده در این زمینه ؛ باستان شناسان در کاوش های جدید خود موفق به کشف خیابان بندی های مسکو در قرن دوازدهم میلادی شده اند .

در بیانیه ای که در رابطه با این کشف منتشر شده است ؛ اعلام شد : " خیابان ولیکایا Velikaya street که در کاوش های ما به دست آمده است ، احتمالا به قرن دوازدهم میلادی تعلق دارد . بقایای این خیابان در حین حفاری در محل هتل روسیه Rossiya hotel که چندی پیش  تخریب شده است ، کشف شد . "

در همین زمینه لئونید بلیایف Leonid Belyayev سرپرست تیم کاوش های باستان شناسی در این محوطه اعلام کرد : " این خیابان از محدوده کرملین به سمت رود موسکوا Moskva river امتداد دارد . "

هتل روسیه یک هتل بسیار وسیع و پنج ستاره بین المللی بود که در سال 1960 میلادی ساخته شده و مورد استفاده قرار داشت . این هتل در منطقه زاریادی Zaryadye در شهر مسکو قرار داشت که بخش قدیمی و باستانی پایتخت روسیه محسوب شده و در مجاورت کاخ کرملین قرار دارد . عملیات تخریب این هتل در سال 2006 میلادی انجام شده بود و از چندی پیش حفاری های باستان شناسی در آن آغاز شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که مطالعات و کاوش های مربوط به نحوه شهرسازی و خیابان بندی های باستانی این منطقه همچنان ادامه دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا