مجوز ایجاد پنج منطقه ویژه فناوری در کشور صادر شد

 'وحید احمدی' به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: مجوز این مناطق توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برای استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر صادر شده است.وی ایجاد این مناطق را مستلزم داشتن ظرفیت ها و شاخص هایی دانست و اظهار داشت: داشتن شهرکهای صنعتی، دانشگاه ها، پژوهش گاه های مورد نیاز، انجام مطالعات و آمایش منطقه و روند و جهت گیری توسعه ای استان از جمله این شرایط است.

احمدی گفت: استانداران و مسوولان استانی باید این ظرفیت ها را ایجاد و شرایط را برای اخذ مجوز ایجاد منطقه ویژه فناوری فراهم کنند و گرچه این امر فرایندی چندساله دارد اما وزارت خانه و دبیرخانه شورای عتف نیز در این زمینه در صورت نیاز کمک می کند.وی سیاست این وزارت خانه را توسعه پارک های علم و فناوری دانست و گفت: در کنار توسعه، توجه به استانداردها و کیفیت فعالیت ها در این پارک ها نیز مورد توجه جدی است.

احمدی، پارک ها و مراکز رشد در استانها را چهره های علمی و اقتدار علمی استانها دانست و افزود: این پارک ها و مراکز موجب توسعه علمی و ایجاد فضای نشاط و کار در استانها می شود و مسوولان استانی باید برای ارتقای جایگاه و استانداردهای این مراکز نیز تلاش کنند.

34 پارک علم و فناوری در کشور فعال است و استان سمنان به عنوان تنها استان کشور دارای دو پارک علم و فناوری در سمنان و شاهرود است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای افتتاح طرحهای عمرانی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به استان سمنان سفر کرده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا