افزایش همکاری‌های بین دانشگاهی جهت بهبود روند درمان بیماران ریوی

وی با بیان اینکه افزایش همکاری‌های بین دانشگاهی در جهت افزایش درمان بیماران ریوی در حال انجام است، تاکید کرد: در حال حاضر مذاکرات ابتدایی با دکتر احمدیان رئیس مرکز تحقیقات بیومدیکال و روباتیک پژوهشکده علوم و تکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است که طی آن ارزیابی‌های اولیه در خصوص استفاده از روش‌های راهبری در درمان مشکلات ریوی مطرح شد.
به گزارش ایسنا ، دکتر اردا کیانی در خصوص ارزیابی استفاده از روش‌های Navigation (راهبری) در درمان بیماران دچار انسداد راه هوایی، گفت: مرکز تحقیقات بیومدیکال و روباتیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهت ارزیابی استفاده از روش راهبری در درمان بیماران دچار انسداد راه هوایی مذاکراتی را انجام داده‌اند و امید است در آینده نزدیک منجر به انجام اقدامات نهایی شود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر مذاکرات ابتدایی با دکتر احمدیان رئیس مرکز تحقیقات بیومدیکال و روباتیک پژوهشکده علوم و تکنولوژی پزشکی که از مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است و طی آن ارزیابی‌های اولیه در خصوص استفاده از روش‌های Navigation (راهبری) در درمان مشکلات ریوی مطرح شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: انسداد راه هوایی، نمونه برداری ضایعات ریوی روی مدل فانتوم راه‌های هوایی از جمله اقداماتی است که توسط تیم راهبری برونکوسکوپی مرکز تحقیقات بیومدیکال و بخش برونکوسکوپی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری انجام شد.

کیانی با تاکید بر مزایای حاصل از هم افزایی علمی بین دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از روش‌های فعلی برای رفع انسداد راه هوایی، قسمت پشتی انسداد قابل رویت نیست اما با ایجاد امکان استفاده از نمای سی تی اسکن بازسازی شده و دستگاه Navigation ، ادامه مسیر راه هوایی در پشت انسداد قابل مشاهده است و اقدامات Intervention با اطمینان و امنیت بیشتری انجام می شود.

رئیس بخش برونکوسکوپی مرکز پزشکی مسیح دانشوری، در پایان یادآور شد: پس از هماهنگی‌های بیشتر بین طرفین و رفع پاره‌ای از مشکلات قرار است آزمایش‌های این روش جدید بر روی مدل‌های حیوانی انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا