آغاز فرایند یک ساله دریافت اطلاعات کاوشگر پلوتو

دانشمندان در سازمان ناسا سرانجام شروع به دریافت اطلاعات از کاوشگر ارسال شده به سیاره پلوتو شده اند ولی این اطلاعات با سرعت بسیار اندکی به سوی زمین روانه می شوند و به همین دلیل نیز فرایند دریافت تمامی اطلاعات برداشت شده توسط این کاوشگر به زمانی نزدیک به یک سال کامل نیاز خواهد داشت.

سازمان ناسا در اعلان خود این گونه بیان کرد که کاوشگر جدیدی که برای جمع آوری اطلاعات درباره پلوتو به فضا فرستاده شده بود بالاخره موفق شد تا داده های خود را به زمین ارسال کند ولی روند ارسال این داده ها به زمین بسیار آرام انجام می شود. حجم اطلاعات ارسالی این فضاپیما چندان سنگین و غیرقابل باور نیست و تمامی اطلاعات برداشت شده توسط آن تنها 10 گیگابیت  (برابر با 1.34 گیگابایت) است. این حجم حتی کمتر از حجم دو عدد دیسک DVD است.

با این وجود این اطلاعات با سرعت انتقال 1 الی 4 کیلوبایت بر ثانیه ارسال می شوند و به همین دلیل نیز دریافت کامل آنها تا پاییز سال 2016 طول خواهد کشید. شما ممکن است هر جمعه عکس هایی از این فضاپیما دریافت کنید اما مدت زمان زیادی طول می کشد تا ستاره شناسان به اطلاعات اصلی این فضاپیما دست یابند. مطمئن باشید که این داده ها ارزش صبر کردن را دارند.

شایان ذکر است که دلیل اصلی این سرعت پایین را می توان محدودیت های سخت افزاری در ساخت کاوشگر یاد شده و همچنین فاصله بسیار زیاد آن با مرکز دریافت داده ها دانست. با این وجود دانشمندان بی صبرانه در حال انتظار برای دریافت داده های قابل تبدیل به اطلاعات از این کاوشگر هستند.