کشف نفتکش جنگ جهانی دوم در اعماق آب های هاوائی

تیمی از غواصان در منطقه  JOINT BASE PEARL HARBOR در بخش هیکام HICKAM هاوائی موفق به کشف بقایای یک کشتی تانکر نفتکش متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا شدند که طی جنگ جهانی دوم و جنگ کره از آن استفاده می شد . این کشتی  در آب های منطقه حفاظت شده دریایی Papahanaumokuakea قرار داشت .

در همین رابطه کلی کئوگ Kelly Keogh مسئول هماهنگی منطقه حفاظت شده دریائی فوق الذکر اعلام کرد : " این کشتی تنها بخشی ساده از تاریخ جنگ جهانی دوم نیست بلکه می توان ان را یکی از مهمترین بخش های مرتبط با این رویداد قلمداد کرد . "

گفتنی است بر اساس اسناد و مدارک موجود در بایگانی نیروی دریائی ارتش ایالات متحده آمریکا ، این کشتی که میگوئل Miguel   نام داشت به عنوان یک کشتی حامل سوخت در خدمت ارتش آمریکا بوده و در آخرین ماموریت خود در سال 1957 میلادی زمانی که از جزیره گوام Guam به سمت سیاتل Seattle در حرکت بود ، در این منطقه با یک تپه مرجانی برخورد کرده و غرق می شود . گفتنی است که کلیه خدمه و پرسنل این کشتی موفق به فرار شده و نجات پیدا می کنند ولی کشتی فوق الذکر ناپدید شده و تلاش ها برای کشف محل آن تا کنون ناموفقیت آمیز بوده است .

مطالعات و بررسی های لازم روی این کشتی و آثار باقی مانده در آن ، در حال انجام است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا