اسکن سه بعدی محیط با تلفن همراه + فیلم

شرکت مایکروسافت چندی است که تمرکز خود را بر روی پروژه های خلاقانه قرار داده است. یکی از مهم ترین این پروژه ها مربوط به ساخت یک دوربین با قابلیت برداشت سه بعدی تصاویر از محیط است. این دوربین دارای ساختار یاست که می تواند با برداشت تصاویر از محیط، عمق آنها را تشخیص داده و با تحلیل زوایای هر جسم در محیط، یک ساختار سه بعدی به وجود بیاورد.

البته مایکروسافت در این پروژه تنها نبوده است و متخصصانی از دانشگاه آکسفورد با این شرکت همکاری داشته اند. در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که آخرین پیشرفت های این ساختار به چه ترتیب بوده است. این ساختار می تواند با تحلیل اجسام، یک نمونه از آن را در قالب یک شیء دیجیتالی  ایجاد کرده و به کاربر ارائه کند.  نقاط خالی در این شیء نشان دهنده عدم تطابق تصاویر برداشت شده با ساختار محاسباتی جهت ایجاد تصویر سه بعدی هستند. البته این ویدیو به خوبی نشان می دهد که در حال حاضر کیفیت این ساختار در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

به این ترتیب و با برداشت چند عکس از زوایای مختلف می توان دقت کار را تا حد بسیار زیادی بالا برد و در نتیجه نیز یک مدل سه بعدی کامپیوتری به صورت همزمان بر روی تلفن همراه هوشمند کاربر شکل خواهد گرفت که می تواند عملا فرایند برداشت تصاویر سه بعدی را به دستگاه های همراه انتقال بدهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا