رنگی کردن سلول‌های سرطانی برای شناسایی سلول‌های بیمارن

 محققان در چین نانو کریستال‌هایی ریزی را توسعه داده‌اند که می‌تواند در نسل بعدی تکنولوژی‌های تصویربرداری پزشکی برای نمایان کردن سلول‌های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد محققان توضیح چگونگی تولید نوارهایی که بر پایه‌ی فلزات سنگین لانتانوم و یوروپیوم هستند را در مجله‌ی journal applied materials today منتشر کردند.
 
در این مطالعه تیم تحقیقاتی فرآیند خود را توضیح داده‌اند طبق این توضیح اندازه دقیق و شکل نانو بلورها کنترل می‌شود و همین امر به آنها اجازه می‌دهد تا طیف دقیق رنگ تولیدی از این مواد را زمانی که با نور ماوراء بنفش و یا برق تحریک می‌شوند، پیدا کنند. آنها آزمایش خود را با میکروسکوپ الکترونی عبوری روی نانو کریستال‌ها انجام دادند این نانو کریستال‌ها به شکل نوارهای فوق‌العاده نازک، بشقاب‌ها و ذرات کوچک هستند که کیفیت مورد نظر و یکنواختی را ارائه می‌دهند.
 
کریستالوگرافی اشعه ایکس و طیف سنجی ماوراء بنفش شواهد دقیق اضافی در مورد ساختار داخلی از نانو بلورها در سطح اتمی فراهم می‌کند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،محققان پس از بررسی خواص شیمیایی و فیزیکی نانو بلورها یک نمونه بافت حاوی سلول‌های سرطانی کبد را نیز آزمایش کردند.
 
Yapinh duپروفسور دانشگاه xian jiaotong می‌گوید: یافته‌ها نشان می‌دهد این سلول‌های بیمار می‌توانند نانو بلورها را جذب کنند ولی سلول‌های سالم اینگونه نیستند نانو بلورها سلول‌های سرطانی را رنگی می‌کنند که به وضوح زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است.
 
 چنین هدف قرار دادن و سهولت شناسایی سلول‌های سرطانی می‌تواند به آنکولوژیست‌ها اجازه دهد تا حتی تعداد بسیار ریزی از سلول‌های بیمار را در یک بیوپسی ساده تشخیص دهند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا