دفتر فناوری سازمان پژوهشهای علمی ایران در قبرس تاسیس می شود

به گزارش ایرنا از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، لونیس اتینتیس (Loannis Athienitis) نماینده ویژه رئیس جمهور قبرس که در حال مذاکره با سازمان های داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران است، روز گذشته (دوم شهریورماه) از بخش های تخصصی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله پروژه میکروآلک، پژوهشکده زیست فناوری و پژوهشکده فناوری های شیمیایی بازدید کرد.
در این بازدید که با حضور دکتر فتح الله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران انجام شد نوع همکاری و ایجاد یک ساختار برای تدوین پروژه های مشترک به منظور اخذ بودجه های اتحادیه اروپا مطرح و مورد مذاکره قرار گرفت.
از دستاوردهای این دیدار می توان به دعوت رسمی از هیات تخصصی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برای بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور قبرس، تاسیس دفتر فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به صورت یک واحد مستقل در پارک فناوری قبرس و تاسیس یک شرکت مشترک با حمایت همه جانبه دولت قبرس توسط سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران اشاره کرد.
تهیه چارچوب همکاری فیمابین به شکل تفاهم نامه توسط طرف قبرسی و تعیین چارچوب همکاری پیش از بازدید هیات ایرانی از دیگر توافقات انجام گرفته در این نشست بود.
قبرس که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست در سیاست کلان خود همکاری نزدیک با مراکز تخصصی، علمی و فناوری کشورمان را پیش بینی و آغاز کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا