اهمیت داشتن رژیم غذایی سالم برای مبارزه با دیابت

به گزارش سیناپرس اردبیل، به طور خاص، طبق تحقیقات جدید، وعده‌های غذایی شامل غلات کامل، فیبر، ماهی و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs) کارآمدترین راه برای کاهش مرگ و میر ناشی از علل در بیماران دیابتی نوع 2 است.

برخی توصیه ها و دستورالعمل های غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد، اما بیشتر آنها مبتنی بر شواهد نیستند یا مشتق شده اند. دکتر جانت باربارسکو، نویسنده از مرکز دیابت آلمان در دوسلدورف، می گوید: «از مطالعات روی جمعیت عمومی ارزیابی دقیق ما از بهترین شواهد موجود در حال حاضر با اطمینان معقول نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل، فیبر، ماهی و PUFA و همچنین مصرف بیشتر سبزیجات و پروتئین های گیاهی ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند».

افراد مبتلا به T2D نه تنها در معرض خطر ابتلا به عوارضی هستند که مستقیماً از آن ناشی می شود بلکه در معرض خطر حوادث قلبی عروقی نیز هستند. فشار خون بالا و بیماری قلبی در این جمعیت بیمار شایع تر است و هر دو علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند. با توجه به یافته‌های علمی محدود در مورد تأثیر برخی غذاها برای دیابت نوع 2، مانند چای، لبنیات، کافئین و گوشت، محققان تاکید می‌کنند که انجام تحقیقات دقیق‌تر در این زمینه چقدر حیاتی است.

برای بررسی بیشتر این روابط، دانشمندان آلمانی بررسی سیستماتیک خود را از 107 مطالعه مشاهده‌ای آینده‌نگر انجام دادند که مجموعه‌ای از عوامل غذایی مانند درشت مغذی‌ها، ریزمغذی‌ها، ترکیبات غذایی گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مکمل‌های مرتبط با خطر مرگ همه علل در بزرگسالان مبتلا به T2D را مورد بررسی قرار دادند.

در حالی که این یافته ها سابقه ای قوی برای مراقبت و پیشگیری از دیابت ایجاد می کند، تیم موافق است که تحقیقات نباید در اینجا متوقف شود. دکتر سابرینا شلزینگر، سرپرست این مطالعه، از مرکز تحقیقات دیابت آلمان، می‌گوید: «برای ارائه شواهد قوی‌تر و جامع‌تر در مورد عوامل مختلف رژیم غذایی و پیشرفت دیابت، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. اما اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بتوانند چند وعده غلات کامل، فیبر، ماهی، روغن های گیاهی و سبزیجات را به رژیم غذایی هفتگی خود اضافه کنند، نتایج ما نشان می دهد که ممکن است راهی آسان و کم خطر برای بهبود آنها باشد».

 

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا