بلندپروازی لامبورگینی با هدف قهرمانی در مسابقات جهانی

به گزارش سیناپرس، شرکت لامبورگینی به تازگی از محصول جدید خود رونمایی کرد که قرار است در مسابقات قهرمانی جهانی استقامت  WEC  و مسابقات قهرمانی IMSA Sportscar حاضر شود. این خودرو ۶۸۱ اسب بخار قدرت تولید کرده و می تواند با حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

وزن کل این خودرو بدون سوخت و راننده به ۱۰۳۰ کیلوگرم می رسد، در حالی که موتور V8 وزن خودرو را ۱۸۰ کیلوگرم بیشتر می کند. عرض این خودرو ۲ متر و طول آن ۵ متر و ۱۰ سانتیمتر و فاصله بین دو محور آن ۳۱۴۸ میلی متر است.

V8اولین خودرویی است که به طور کامل توسط بخش موتوراسپرت Squadra Corse لامبورگینی توسعه یافته است، در حالی که موتور الکتریکی آن توسط Bosch Motorsport عرضه شده است.

در این شرایط، سیستم های مدیریت انرژی و ذخیره انرژی توسط شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز عرضه شده است. شرکت لامبورگینی در این رابطه گفت که این شاسی توسط Ligier Automotive طراحی شده است و خاطرات آخرین همکاری این دو شرکت در مسابقات قهرمانی فرمول ۱ در سال ۱۹۹۱ را زنده کرد.

این شرکت سوپراسپرت ایتالیایی در اوایل سال جاری طرح توسعه یک هایپرکار LMDh را اعلام کرد. این نسل از لامبورگینی چندین سال است که در مسابقات اتومبیلرانی اسپورت GT3 حضور موفقی داشته است، اما این اولین باری است که یک خودرو را در دو مسابقات قهرمانی اصلی مسابقات استقامتی برتر معرفی می کند.

به گزارش سیناپرس، تصاویر منتشر شده از این محصول جدید، یک ماشین مسابقه هیبریدی به سبک نمونه اولیه را با سقف، باله پشتی و چراغ های جلو نشان می دهد که یادآور خودروی جاده ای لامبورگینی سیان FKP 37 است.

استفان وینکلمان، مدیر لامبورگینی در اوایل سال جاری گفت: ورود به بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی اسپورت، نقطه عطف مهمی برای شرکت ما است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا