افزایش چهل درصدی جمعیت ببرهای جهان

به گزارش سیناپرس، اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می زند که بین ۳۷۲۶ تا ۵۵۷۸ ببر در حیات وحش وجود دارد که نسبت به آخرین ارزیابی انجام شده در سال ۲۰۱۵ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. آمار جدید بازتابی از نظارت بهبود یافته و تأثیر تلاش های حفاظتی است.

جان پل رودریگز، رئیس کمیسیون بقای گونه‌های اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، در بیانیه ‌ای گفت: اگرچه ببرها هنوز در خطر انقراض هستند، اما به نظر می‌ رسد که جمعیت آنها ثابت یا در حال افزایش است. ما باید از این موفقیت های حفاظتی درس بگیریم، آنها را با مردم به اشتراک بگذاریم و سرمایه گذاری خود را در اقدامات حفاظتی مبتنی بر شواهد افزایش دهیم.

بر اساس گزارش اخیر صندوق جهانی حیات وحش  WWF، از سال ۲۰۱۴، هند ۱۴ ذخیره ‌گاه ببر جدید ایجاد کرده است که مساحتی بالغ بر ۵۸۰۰ مایل مربع را پوشش می ‌دهد. در سال ۲۰۱۵، روسیه پارک ملی بیکین را ایجاد کرد، جنگلی به وسعت ۴۶۰۰ مایل مربع که در آن ببرها پرسه می زنند و در سال ۲۰۱۷، چین بزرگترین منطقه حفاظت شده ببر در جهان را ایجاد کرد، پارکی به وسعت ۵۶۰۰ مایل مربع در امتداد مرزهای خود با روسیه و کره شمالی.

ژینت هملی، معاون ارشد حفاظت از حیات وحش نیز در بیانیه‌ ای گفت: جمعیت این گونه حدود یک قرن در حال کاهش مستمر بود تا اینکه این روند در سال ۲۰۱۶ معکوس شد. امید است که موفقیت این کشورها الهام بخش دیگران، به ویژه در جنوب شرقی آسیا، برای افزایش تلاش ها جهت محافظت از ببرهای وحشی و تضمین آینده این گونه ها پس از سال ۲۰۲۲ باشد.

به گزارش سیناپرس، گسترش مزارع و شهرها اصلی ترین خطر در این حوزه محسوب شده و شکارچیان غیرقانونی هم خود ببرها و هم طعمه آنها را شکار می کنند. طبق گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، ببرها در مالزی کاهش شدیدی داشته اند و اکنون احتمالاً در کامبوج، لائوس و ویتنام منقرض شده اند.

در هند، جایی که تعداد ببرها در حال افزایش است، مقامات اکنون به بازگشت یوزپلنگ چشم دوخته اند. برخی گزارش ها نشان می دهد که در ماه جاری میلادی، هشت یوزپلنگ از نامبیا به پارک ملی کونو پالپور منتقل و رها شد.

به گزارش سیناپرس، یوزپلنگ ها در سال ۱۹۵۲ در هند به دلیل شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه منقرض شدند. وزارت محیط زیست هند در بیانیه ای اعلام کرد که بازگشت آنها به جلوگیری از تخریب و از بین رفتن سریع تنوع زیستی کمک خواهد کرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: e360.yale
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا