سرمایه گذاری و نوآوری در صنایع غذایی مغفول مانده است

«دکتر قدیر رجب زاده» در نخستین رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری در استان‌ها (تانا) در صنایع غذایی که با حضور نامداران این صنعت در مشهد برگزار شد با تاکید بر اینکه عملکرد زیست بوم فناوری در حوزه هایی نظیر دارو و درمان بسیار بهتر از صنایع غذایی است افزود: متاسفانه در استارتاپ های صنایع غذایی بیشتر از توجه به بحث فناوری تولید غذا، به ثبت سفارش و خرید غذا توجه شده است که امیدواریم در آینده شاهد تغییر این روند در صنعت غذا باشیم.

وی با اشاره به اهمیت صنایع غذایی ادامه داد: تعداد کارگاه های صنعتی با بیش از 10 نفر نیروی انسانی در خراسان رضوی دو هزار و 258 کارگاه است و از این تعداد 608 کارگاه به صنایع غذایی اختصاص دارند که نشان دهنده سهم 27 درصدی صنایع غذایی در استان است.

رجب زاده به سهم 2/16 درصدی سرمایه گذاری صنعت غذا اشاره و بیان کرد: سهم اشتغال این صنعت حدود 29 هزار و 800 نفر از تعداد کل حدود 116 هزار و 700 نفر است که این امر بر سهم حدود 26 درصدی اشتغال در صنایع غذایی کشور دلالت دارد.
وی ادامه داد: سهم سرمایه گذاری پایین در این صنعت، زنگ خطری برای آینده صنعت غذا و پایداری سهم اشتغال در آن می باشد.

وی همچنین به بررسی وضعیت شرکت های دانش بنیان پرداخت و افزود: از مجموع هفت هزار و 141 شرکت دانش بنیان در کشور، 309 شرکت در حوزه‌های مرتبط با غذا فعال هستند که 15 شرکت از این شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی مستقر هستند.

رجب زاده در پایان بر آمادگی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برای توسعه و ارتقاء اکوسیستم نوآوری در صنعت غذای استان از طریق تعریف طرح های فناورانه و ارائه دانش فنی مورد نیاز صنعت تاکید کرد و خواستار گسترش همکاری های چند جانبه شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا