امکان پخش تصاویر بلادرنگ از آینده یک طرح شهری جدید

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن یک سیستم موسوم به «واقعیت کاهش‌یافته» را توسعه داده‌اند که می‌تواند ویدیویی را به صورت بلادرنگ از صحنه‌ای در آینده نشان دهد که در آن برای مثال ساختمانی که قرار است تخریب شود، به صورت دیجیتالی حذف شده است. این تکنیک می تواند در برنامه‌ریزی شهری کمک فراوانی به دست اندرکاران کند.

سیستم فوق که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، قادر است ساختمان‌ها را به‌طور مجازی از نمای زنده حذف کند.

تیم پژوهشی دانشگاه اوزاکا با استفاده از الگوریتم‌های موسوم به شبکه‌های مولد تخاصمی یا به اختصار GAN که بر روی یک سرور راه دور اجرا می‌شوند، قادر به پخش بلادرنگ تصاویر بر روی یک دستگاه تلفن همراه شده است.

برخی از وظایف ضروری نوسازی شهری، مانند تخریب ساختمان های قدیمی، معمولا به دلیل دشواری در متقاعد کردن ذینفعان برای اختصاص منابع به یک پروژه به تعویق می افتند. به عنوان مثال، تفاوت در ادراک طرح مورد نظر در بین مالکان ساختمان و ساکنان مجاور آن ممکن است منجر به درگیری و تاخیر در اجرا شود. 

این اتفاق ممکن است منجر به پارادوکسی شود که در آن کارها تنها پس از انجام آن ها امکان پذیر خواهند بود.به گزارش سیناپرس،بدون دسترسی به ماشین زمان، به نظر می رسد که این ممکن است به موقعیت های غیرقابل حل در برنامه ریزی عمرانی منجر شود.

اما اکنون، محققان ژاپنی در قالب یک الگوریتم جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی کمک کرده‌اند تا این نگرانی برطرف شود. آن ها از این طریق یک ویدئوی واقعیت افزوده را در زمان واقعی ارائه می‌کنند که نمای پس از برداشتن ساختمان را پیشاپیش نشان می‌دهد. 

به گفته آن ها، روش ما به کاربران امکان می‌دهد به طور مستقیم درک کنند که چشم‌انداز آینده چگونه خواهد بود. این کار می‌تواند به کاهش زمان و هزینه برای ایجاد یک اجماع کمک کند.

یافته های جالب توجه فوق که می توانند در آینده نزدیک در طراحی های شهری و موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرند، در نشریه Journal of Computational Design and Engineering منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا