رکورد شکنی اسپیس ایکس در ماموریت های فضایی

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس (SpaceX) سازنده فضاپیمای آمریکایی، ارائه دهنده پرتاب فضایی و شرکت ارتباطات ماهواره ای در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت ۴۶ ماهواره استارلینک را در حدود ساعت ۱۰:۳۹ صبح جمعه از مجتمع پرتاب فضایی چهار شرق در پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا به مدار زمین پرتاب کرد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود ساعت ۱۰:۴۸ صبح روی کشتی بدون سرنشین عملیات فضایی OCISLY در اقیانوس آرام برای پشتیبانی از مأموریت‌های پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ فرود آمد که دومین پرتاب و فرود اسپیس ایکس از وندنبرگ در کمتر از ۱۲ روز است. 

این شرکت در توئیتر، استقرار ۴۶ ماهواره استارلینک و تکمیل سی و دومین ماموریت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ را تایید کرد. به گزارش سیناپرس، استارلینک برای خدمات رسانی در ۳۶ کشور (یا ۴۱ بازار) در سراسر جهان در دسترس است که اکنون شامل لوکزامبورگ، سنت مارتین و سنت بارتلمی می‌ شود.

این شرکت در ابتدا روز پنج‌ شنبه را برای پرتاب هدف قرار داده بود اما شمارش معکوس تنها چند ثانیه پیش از پرتاب به دلیل وجود مه متوقف شد.
طبق یک ردیاب آنلاین پرتاب های این شرکت، اسپیس ایکس از زمانی که اولین ۶۰ ماهواره خود را در ۲۴ می ۲۰۱۹ پرتاب کرد، بیش از دو هزار و ۸۰۰ ماهواره را به مدار زمین پرتاب کرده است. به گزارش سیناپرس، هدف این شرکت از پرتاب این ماهواره ها ساخت سریع صورت فلکی خود است.
برایان اینو (Brian Eno)، سرهنگ دوم نیروی فضایی ایالات متحده و فرمانده جوخه عملیات برد یک، بخشی از پرتاب فضایی ۴۵، در اوایل سال جاری اعلام کرد پیش بینی می کند ۶۶ پرتاب در سال ۲۰۲۲ تنها از فلوریدا انجام شود.

روز یک شنبه، اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را از طریق یک موشک فالکون ۹ در سکوی پرتاب در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب کرد.
مترجم: حمید تعالی

منبع: upi 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا