گزارش ویدیویی از احتمال وجود آب در قمر مشتری

شایعه اقیانوس افسانه ای قمر اروپا به طور همزمان از فیلم های علمی تخیلی و همچنین ماموریت های فضایی واقعی الهام گرفته است و هنوز هم در وجود آن شک هایی باقی است. ناسا به تازگی در این باره  ماموریتی ترتیب داده است و امیدوار است که بتواند یک بار برای همیشه به این شایعات پاسخ دهد. در عین حال آژانس فضایی نیز در این باره ویدیو بسیار کاملی تولید کرده و درباره اهمیت این موضوع در آن بحث کرده است.

با توجه به این که انسان سرانجام موفق به رسیدن به پلوتو شده است، فضا برای ما قابل دستیابی تر از پیش محسوب می شود. به همین دلیل نیز برنامه یک عملیات تمام عیار برای تحقیق در زمینه قمر سیاره مشتری به نام اروپا در دستور کار سازمان ناسا قرار دارد. در این شرایط این سازمان فضایی برنامه بسیار کاملی را برای رسانه ای کردن تحقیقات خود درباره این قمر که تصور می شود از یخ پوشیده شده، آماده کرده است.

هدف اصلی این پروژه این است که بتوان اذهان عمومی و تفکرات متخصصان را در زمینه نحوه ورود به اعماق آب های این قمر، در یک راستا قرار داد. به همین دلیل نیز سازمان ناسا پروژه خود را با یک انیمیشن کوتاه، به صورت دقیق توضیح داده است. به این ترتیب می توان درک کرد که چرا تصور می شود قمر اروپا دارای منابع آبی بیش تری نسبت به کره زمین است.

اگر واقعا در این قمر اقیانوسی وجود داشته باشد می تواند مقدمه ای برای کشف حیات در سایر کرات باشد. سفینه فضایی مورد نظر برای انجام این پژوهش در سال 2020 میلادی به مقصد قمر اروپا شلیک می شود و چند سال بعد نیز به آن جا خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا