کشف چهارده مقبره باستانی مرموز در مرکز چین

به گزارش سیناپرس، یکی از سنت های تدفین رایج در آسیای میانه و چین طی قرون وسطی و دوره امپراتوری مغولان، دفن سردابه ای است که در آن سازه های معماری را به شکل اتاقک هایی در زیر خاک ایجاد کرده و جسد یا اجساد متوفیان را در داخل این اتاق ها قرار می دادند. در این سنت تدفینی، جسد در اتاقک قرار می گرفت و با خاک پوشانده نمی شد.

در این سنت تدفینی که به نام تدفین سردابه ای شناخته می شود، اشیا و تجهیزات متعددی نیز به همراه فرد متوفی و در کنار وی قرار می گرفت. مشهورترین فردی که به این روش دفن شده است، چنگیز خان مغول است که هنوز مقبره وی کشف نشده و باستان شناسان در جستجوی آن هستند.

بر اساس گزارش های رسمی و جدید، باستان شناسان چینی ۱۴ مقبره را پیدا کرده اند که قدمت آنها بین سلسله هان شرقی (۲۵ تا ۲۲۰ میلادی) و سلسله تانگ (۶۱۸ تا ۹۰۷ میلادی) در استان مرکزی هونان چین است.به گزارش سیناپرس، به گفته مؤسسه باستان شناسی و آثار فرهنگی استان، باستان شناسان تاکنون ۸ مقبره را حفاری کرده و بیش از ۱۳۰ اثر باستانی شامل سفال، ظروف چینی و برنزی را در مجموعه مقبره ای در شهر لی یانگ کشف کرده اند.
به گزارش سیناپرس، چن بین، رئیس تیم باستان شناسی این مجموعه مقابر در رابطه با کشفیات فوق، گفت: شش مقبره سلسله هان شرقی، مقبره های آجری هستند، که ممکن است سه مورد از آن ها صاحبان یک خانواده باشند.

باستان شناسان همچنین خندقی را در چهار و نیم متری غرب اتاقک پشتی بزرگترین مقبره کشف کرده اند که در حدود ۹۰ سانتیمترعرض، نزدیک به ۱۵ متر طول و حدود ۱۰ سانتی متر عمق دارد. چن در این رابطه گفت: این خندق کم عمق، خط مرزی گورستان خانوادگی بود، که نشان می ‌دهد این گورستان در آن زمان ماهیت سرزمینی قوی داشت.

به گزارش سیناپرس، به گفته باستان شناسان، این حفاری برای درک بیشتر آداب خاکسپاری مردم روزگار باستان در جنوب هونان و همچنین سطوح توسعه اقتصادی و مبادلات فرهنگی در این دوره اهمیت زیادی دارد. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: english.news
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا