تاثیر ورزش های تیمی بر سلامت روانی کودکان

به گزارش سیناپرس اردبیل، شرکت در یک ورزش انفرادی می تواند منجر به مشکلات سلامت روانی بزرگتر از عدم انجام ورزش شود. با این حال، کارشناسان دیگر می گویند که جنبه های مفید و همچنین جنبه های منفی برای همه ورزش های جوانان وجود دارد. آنها خاطرنشان می کنند باید در نظر داشت ممکن است کودکان با مشکلات کمبود توجه و مسائل دیگر مانند استرس، گاهی اوقات در فعالیت های فردی پیشرفت بکنند. 

کودکانی که ورزش های گروهی انجام می دهند علائم کمتری از اضطراب، افسردگی، مشکلات اجتماعی، گوشه گیری و کمبود توجه داشتند. مولفه های زیادی در ورزش های گروهی وجود دارد که برای کودکان مفید است. یکی از مزایای شرکت در یک ورزش گروهی برای کودکان این است که چگونه با افراد دیگر رفتار کنند. حضور در یک تیم باعث می شود که فرد در قبال سایر اعضای تیم حتی در دوران کودکی پاسخگو باشد، درواقع احساس مسئولیت کند. از برخی جهات وقتی در یک تیم هستید، شکست دادن آسان‌تر است.

ممکن است اگر به صورت فردی کار کنید لذت پیروزی کمتر و درد شکست بیشتر باشد. اما وقتی در تیم چند نفره هستید و شکست می‌خورید یا برنده می‌شوید، آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، که می‌تواند باخت‌ها را قابل تحمل‌تر و بردها را بسیار لذت‌بخش‌تر کند.

ورزش، به طور کلی، فرصتی برای یادگیری حل مسئله، ایجاد اعتماد به نفس، ایجاد قدرت و داشتن یک سبک زندگی سالم فراهم می کند. در حالی که ورزش های تیمی فرصت هایی را برای یادگیری نحوه کار جمعی و همکاری با هم ارائه می دهد، لزوما آنها را بهتر یا بدتر از ورزش های فردی نمی کند. خوب بودن در چیزی مساوی با دوست داشتن آن نیست.

 یکی از عوامل اصلی درگیر شدن در هر نوع فعالیت بدنی که هرگز نباید نادیده گرفته شود، عامل لذت بردن از همه آن است. یک ورزش باید سرگرم کننده باشد. این باید چیزی باشد که شرکت کننده آن را جنبه مثبت زندگی خود بداند. انتخاب ورزش انفرادی یا تیمی برای هر کودک بستگی به روحیه هر کودک دارد. کسانی که تحمل و صبر کم یا استرس زیاد دارند انتخاب ورزش فردی برایشان مناسب تر است.

منبع :health line 
مترجم : پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا