آیا می توان با دیپ فیک تلفن همراه را فریب داد؟

به گزارش سیناپرس، بسیاری از کاربران تلفن های همراه از خود می پرسند که آیا امکان فریب تلفن همراه و سیستم تشخیص چهره این تلفن ها به کمک دیپ فیک وجود دارد.

این موضوع به طور خاص بعد از انتشار برخی فیلم های هیجانی و تخیلی مانند فیلم Red Notice  یا حتی ماموریت غیر ممکن بیشتر مطرح شده است. 

در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که سیستم های امنیتی موبایل ها روز به روز پیشرفته تر شده و کمتر امکان فریب آن ها وجود دارد. در این میان سطح امنیت سامانه تشخیص چهره به کار رفته در تلفن های همراه آیفون بسیار بالاتر از رقبای خود بوده و باید اذعان داشت یک ویدوی مبتنی بر دیپ فیک و جعلی عمیق در واقع می ‌تواند یک چهره را کپی کند، اما آیفون‌ های مدرن را نمی ‌توان با یک عکس یا ویدئو باز کرد، زیرا این تلفن ها از حسگرهای عمق و همچنین دوربین برای دیدن افراد استفاده می ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، در این شرایط، یک پروژکتور مبتنی بر نقطه های مادون قرمز صورت شما را با نقاط نوری نامرئی می پوشاند که این تصویر در ادامه توسط یک دوربین مادون قرمز مورد بررسی قرار می گیرند تا شکل سه بعدی را درک کند. در

حقیقت امکان فریب دادن تلفن های همراه با نمایش یک ویدئو وجود نداشته و برای این کار باید یک ماسک سه بعدی  با شکل و ظاهری دقیقا مانند فرد صاحب تلفن همراه ایجاد کنید.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا