از بین بردن التهاب در زخم های دردناک خطرآفرین است

به گزارش سیناپرس، هر زمان که بافت از طریق هر گونه آسیب فیزیکی از جمله آسیب، سوختگی یا سرمازدگی، شیمیایی مانند سموم یا الکل یا بیولوژیکی مانند عفونت، بیماری یا آلرژی، آسیب ببیند، گلبول های سفید بلافاصله یک پاسخ ایمنی توسط سلول های دفاعی بدن ایجاد می کنند.

در طی فرآیند التهابی، گلبول های سفید مواد شیمیایی را در خون آزاد می کنند که به محل آسیب بافت منتقل می شود. این مواد شیمیایی به گونه ‌ای به بافت ‌های آسیب ‌دیده حمله می ‌کنند که با باکتری ‌ها یا دیگر اجسام خارجی در آن ناحیه مبارزه می‌ کنند. هنگامی که این مواد شیمیایی در خون آزاد می شوند، جریان خون به بافت های آسیب دیده را تشدید و اعصاب را تحریک می کنند و ممکن است باعث نفوذ مایعات به بافت ها و در نتیجه قرمزی پوست اطراف بافت های آسیب دیده، درد و تورم آن حوزه شوند.

از آنجایی که فرآیند التهابی باعث ایجاد درد می ‌شود، پزشکان معمولاً داروهای ضد التهابی برای متوقف کردن درد تجویز می‌ کنند. این داروها همیشه برای توقف درد ناشی از التهاب استفاده می شده است. با این حال، تحقیقات اخیر توسط دانشگاه مک گیل و همکاران ایتالیایی آنها نشان داده است که استفاده از این داروها تنها برای مدت کوتاهی درد را متوقف می کند، در حالی که در طولانی مدت منجر به درد شدیدتر می شود.

به گفته پژوهشگران، پس از مشاهده مکانیسم درد در موش و انسان، تیم تحقیقاتی متوجه شد که نوتروفیل ها که نوعی از گلبول های سفید خون هستند، بخش مهمی از روند رفع درد را به عهده دارند. به گزارش سیناپرس، به گفته پروفسور موگیل (Mogil) یکی از اعضای مرکز تحقیقات درد آلن ادواردز، نوتروفیل ها در مراحل اولیه فرآیند التهابی مسئولیت را بر عهده گرفته و برای ترمیم بافت های آسیب دیده ضروری هستند.

در ادامه زمانی که تیم پژوهشی تلاش کردند از فعالیت نوتروفیل ها در موش های آسیب دیده جلوگیری کنند، مشاهده کردند که درد ده برابر مدت زمان معمول باقی می ماند. محققان همچنین پس از درمان موش ها با دگزامتازون و دیکلوفناک که هر دو داروهای ضد التهابی هستند، همین اثر را مشاهده کردند.

این نتایج با آزمایش دیگری که شامل ۵۰۰ هزار نفر در بریتانیا بود، تأیید شد که نشان می ‌دهد جمعیتی که داروهای ضد التهابی را به عنوان اقدامی برای درمان درد خود انتخاب کردند، دو تا ده سال بعد درد بیشتری را تجربه کردند. در نتیجه تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که پزشکان باید به جای استفاده از داروهای ضد التهابی و استروئیدها، به سایر روش‌ های تسکین درد که مانع روند التهاب نمی ‌شوند، روی بیاورند.

به گزارش سیناپرس، یافته ‌های این مطالعه به این باور قدیمی پایان داد که تجویز داروهای ضد التهابی به افرادی که درد دارند بهترین راه برای تسکین آنها از این درد است. این یافته نشان می ‌دهد که جریان درست برعکس است، زیرا توقف فرآیند التهابی با استفاده از این داروها باعث ایجاد درد مزمن در سال ‌های آینده می‌ شود.

منبع: gilmorehealth