کشف کارگاه جواهرسازی ۵ هزار ساله در هند

به گزارش سیناپرس، سازمان باستان شناسی هند که طی ۳۲ سال گذشته در حال کاوش و مطالعه منطقه  راکی گارهی در هاریانا است، یکی از بزرگترین اکتشافات خود را با حفاری یک کارگاه جواهر سازی ۵ هزار ساله انجام داد.

راکی گارهی یک روستای تاریخی و یکی از قدیمی ترین مکان های باستان شناسی متعلق به تمدن دره سند در ناحیه حصار در هاریانا است.

طی این مطالعات، ساختار چند خانه، یک مجموعه آشپزخانه و یک کارخانه جواهر سازی با قدمت هزاره سوم پیش از میلاد سال کشف شد که نشان می دهد این مکان باید یک مرکز تجاری بسیار مهم باشد. در این سایت باستانی جواهرات و فلزات قیمتیمانند مس و طلا نیز یافت شد که هزاران سال پیش مورد استفاده صنعتگران قرار داشتند.

یکی از یافته های ارزشمند و بسیار مهم این منطقه، گورستان هایی بود که شواهد کشف شده در آن گویای اعتقاد جدی مردم این منطقه به زندگی پس از مرگ است.

گفتنی است سازمان باستان شناسی هند طی دو ماه گذشته اکتشافات زیادی را در راکی گارهی انجام داده است که شواهد یافت شده از این منطقه به پیشرفت پیوسته تمدن فوق، به سمت توسعه اشاره دارد. به گزارش سیناپرس، در این حفاری های باستان شناسی، هزاران گلدان سفالی، مهرهای سلطنتی و اسباب بازی های کودکان نیز شناسایی شده است.
دکتر سانجی منجول، سرپرست هیات کاوش در این منطقه درباره یافته های فوق گفت: ما در طول ۲۰ سال گذشته مطالعات زیادی روی سیناولی، هستیناپور و راکی گارهی انجام داده ایم. امروزه و بر اساس اطلاعات موجود می ‌توان گفت که مردم راکی ‌گارهی اجداد مردم هستی ‌پور بوده اند و از این رو فرهنگ در این منطقه توسعه و شتاب گرفت.

در حال حاضر کاوش ها در این منطقه ادامه داشته و باستان شناسان در تلاش هستند اطلاعات بیشتری از این سایت باستانی به دست آورند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: indiatoday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا