جنگ روسیه و اوکراین قیمت جهانی بلیط هواپیما را گران می کند

به گزارش سیناپرس، پیتر گربر، مدیر انجمن هوانوردی آلمان در مورد افزایش قیمت بلیط هواپیما هشدار داده و اعلام کرد این موضوع می تواند ناشی از تحریم انرژی روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین باشد.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: صنعت هوانوردی آلمان در بحبوحه توقف عرضه نفت روسیه با محدودیت ها و قیمت های بالاتر حامل های انرژی مواجه خواهد شد. گربر به طور ویژه هشدار داد که متقاضیان سفر با هواپیماهای مسافربری باید برای افزایش قیمت بلیط هواپیما آماده باشند.

این مقام ارشد صنعت هوانوردی آلمان در پاسخ به خبرنگاران صریحا اعلام کرد: ما پیش ‌بینی می‌ کنیم که هزینه بلیط و پرواز هواپیماها گران ‌تر شود زیرا قیمت نفت سفید در حال افزایش بوده و در عین حال هزینه ‌های زیرساختی نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش سیناپرس،علی رغم موارد فوق، وی اظهار داشت که صنعت هوانوردی و به طور خاص کشور آلمان قادر خواهد بود با مشکلات ناشی از توقف واردات نفت از روسیه مقابله کند. وی خاطرنشان کرد که بیشتر نفت مورد استفاده این صنعت در حال حاضر به بنادر دریای شمال می رسد. بنابراین، تحریم نباید باعث خسارات بزرگ شود.

گفتنی است موضوع فوق از این نظر دارای اهمیت است که کشور آلمان جز کشورهای اروپایی محسوب می شود که پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین تا حد زیادی به واردات حامل های انرژی از روسیه وابسته بوده و برای قطع این وابستگی با مشکلات و دشواری های زیادی مواجه خواهد شد.

پیتر گربر،مچنین خاطرنشان کرد: اگرچه تعطیلی کامل فرودگاه براندنبورگ برلین بعید است، اما نباید این احتمال را به طور کامل نادیده گرفت.

به گزارش سیناپرس، به باور کارشناسان، علی رغم تحولات رخ داده در اوکراین، انتظار می رود که به دلیل پایان محدودیت های همه گیری، تقاضای بالایی برای خرید بلیط هواپیوا و پرواز هواپیماهای مسافربری در جهان وجود داشته باشد..

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا