غرب نیازمند فناوری فضایی روسیه است

به گزارش سیناپرس، مدیر عامل آژانس فضایی روسیه می گوید که همکاری های فضایی این کشور با غرب از سر گرفته خواهد شد، اما این همکاری طبق شرایط روسیه خواهد بود. به گفته دیمیتری روگوزین، متخصصان و فعالان علوم فضایی در غرب می دانند که این  تحریم ها علیه آژانس فضایی روسیه، دیوانگی است.

مدیر عامل روسکوسموس، روز یکشنبه گفت که اروپا به دلیل تحریم‌ های خود علیه شرکت فضایی دولتی روسیه، ضرر بیشتری خواهد کرد و در دراز مدت غرب باید همکاری با روسیه را از سر بگیرد، اما این بار روسیه شرایط جدیدی خواهد داشت و غرب مجبور است با این شرایط کنار بیایید.

وی در این رابطه تاکید کرد: به نظر من، این تحریم ها بیشتر از روسیه بر اروپا تأثیر می گذارد. ما فقط از نقطه نظر اجرای برنامه های خاص اکتشاف اعماق فضا، زمان را از دست خواهیم داد. اما از نقطه نظر اجرای برنامه های ملی ما، همه چیز طبق برنامه اجرا خواهد شد.

به گفته روگوزین، متخصصان در غرب می دانند که این تحریم ها علیه آژانس فضایی روسیه  عاقلانه نیست. وی در ادامه توضیحاتش افزود: من متخصصان زیادی را هم در ناسا و هم در اسپیس ایکس و آژانس فضایی اتحادیه اروپا می شناسم. بیشتر آنها فکر می کنند آنچه در حال وقوع است وحشتناک است.به گزارش سیناپرس، زیرا این تحریم ها، برنامه ها، امید ها و رویاهای کشورهای غربی را خراب می کند. آنها می دانند که اینها اقدامات غیرقابل قبولی است. متاسفانه کسانی که تحریم ها را وضع می ‌کنند هیچ ارتباطی با اکتشافات فضایی نداشته و در این زمینه آگاه نیستند.

به گزارش سیناپرس، عالی ترین مقام فضایی روسیه در ادامه سخنانش تاکید کرد: همکاری ها در این زمینه قطعا از سر گرفته می شود، اما محورهای آن متفاوت خواهد بود زیرا ما اکنون قصد داریم  با کشورهایی کار کنیم که در این بحران موضع سازنده یا حداقل بی‌ طرف دارند و وقتی گرد و غبار فروکش کرد، کسانی که تحریم‌ ها را اعمال کرده ‌اند، باید با شرایط ما کنار بیایند تا امکان استفاده از دانش و فناوری فوق پیشرفته روسیه را در زمینه مطالعات فضایی داشته باشند.
مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا