بیش از نیمی از مردم جهان به این بیماری دچارند

به گزارش سیناپرس، تیمی به رهبری اپیدمیولوژیست های دانشگاه علم و صنعت نروژ، مطالعات اپیدمیولوژیک سردرد را از سال ۱۹۶۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ خلاصه کردند. داده ها شامل سردردهای عمومی، میگرن و سردردهای تنشی بود که نشان می دهد ۵۲ درصد از انسان ها هر ساله از نوعی اختلال سردرد رنج می برند.

پژوهش های این تیم شامل مطالعاتی بود که از شرکت ‌کنندگان نه تنها از مطالعات بالینی، بلکه از طیف وسیعی از محیط ‌ها از جمله کارمندان شرکت ها، دانشجویان دانشگاه و کارکنان بیمارستان نمونه‌ برداری کردند. در مجموع، پژوهشگران تخمین می زنند که شیوع جهانی میگرن ۱۴ درصد بوده و ۲۶ درصد سهم سردردهای تنشی است. محققان خاطرنشان می کنند، روزانه ۱۵.۸ درصد از جمعیت جهان سردرد می گیرند.

محققان همچنین دریافتند که انواع سردردها در زنان شایع‌ تر از مردان است و میگرن بیشترین تفاوت را در تفاوت های جنسیتی نشان می ‌دهد. ۱۷ درصد از زنان و ۸.۶ درصد از مردان به میگرن دچار هستند. 

مدل ‌سازی ها نشان داد که ۶ درصد از تغییرات تخمین‌ های میگرن را می‌ توان با سال‌ های مختلفی که مطالعات منتشر کردند، توضیح داد و تخمین ‌های شیوع با نمونه های اخیر افزایش می ‌یابد. افزایش آشکار شیوع میگرن در طول زمان ممکن است به دلیل تغییرات محیطی، فیزیکی، رفتاری یا روانی باشد اما احتمالاً به پیشرفت ‌های روش‌ شناختی در طول سال ‌ها مربوط می ‌شود که منجر به دستیابی به تکنیک‌های بهتر و تعامل و بهبود تشخیصی می ‌شود. 

در حالی که در مورد ارقام دقیق شیوع سردرد در سطح جهانی ابهاماتی وجود دارد، بررسی ها به طور مداوم نشان می دهد که شرایط سردرد بار بزرگی را در سراسر جهان ایجاد می کند.

مطالعات سال ۲۰۱۹ نشان داد که میگرن به تنهایی دومین علت ناتوانی عمومی و اولین علت ناتوانی در بین زنان زیر ۵۰  سال است و این یافته اختلالات سردرد را به عنوان یک نگرانی عمده بهداشت عمومی در سطح جهان برجسته می کند.

به گزارش سیناپرس، دکتر لارس جاکوب استونر (Lars Jacob Stovner) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه علم و صنعت نروژ می گوید: ما دریافتیم که شیوع اختلالات سردرد در سراسر جهان بالاست و فشار انواع مختلف ممکن است روی بسیاری از افراد تاثیر بگذارد. ما باید تلاش کنیم تا این بار را از طریق پیشگیری و درمان بهتر کاهش دهیم.

شرح کامل این مطالعه و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Headache and Pain منتشر شده است.

مترجم: محسن فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا