افتتاحیه کمپ سرمایه گذاری تخصصی «سکوی پرتاب» برگزار شد

به گزارش سیناپرس، در این رویداد که با مشارکت گروه کسب و کارهای نوین آن، شتابدهنده هفت و هشت و با همکاری اکوسیستم نوآوری کنیا برگزار می‌شود، علاوه بر وبینارهای آموزشی در ارتباط با سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، حضور در بازارهای بین‌المللی و شناخت بازار، یک برنامه مشترک سرمایه‌گذاری (دمودی) با حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و کنیایی برگزار می شود.

تیم‌هایی که در طی فرایند یک ماهه آموزش و ارزیابی انتخاب شوند، فرصت دارند تا کار خود را در روز نهایی برای این سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

در افتتاحیه این رویداد که برخط و با مشارکت‌‌کنندگان دو کشور برگزار شد، ابتدا سفیر ایران در کنیا جناب آقای جعفر برمکی با تاکید بر تاثیر مثبت ارتباط تیم‌ها و استارتاپ‌های ایرانی و کنیایی و تبادل تجربه، چنین رویدادهایی را برای شناخت و حل چالش‌های دو طرف مفید دانستند.

نخستین سخنران کنیایی، موچیری مونگای، رئيس اتاق بازرگانی کنیا بود که ابراز امیدواری کرد تا فرصت‌های مشترک برای همکاری ایران و کنیا در قالب چنین رویدادهایی به خوبی شناخته شود.

در ادامه افشین کلاهی، رئيس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص اکوسیستم نوآوری ایران نظیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، درآمد ایجاد شده توسط این شرکت‌ها و میزان و کیفیت حضور این شرکت‌ها در بازار بین‌الملل از آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای همکاری و مشترک با کنیا خبر داد.

همچنین  علیرضا کلاهی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به تغییرات سریع دنیا، از اهمیت تغییر رویکرد و همین‌طور سرمایه‌گذاری‌های درست در شرکت‌هایی که آینده متعلق به آنهاست صحبت کرد.

پایان‌بندی افتتاحیه رویدا «سکوی پرتاب» اختصاص به دو داستان موفقیت از کنیا و ایران داشت که یکی مربوط به جذب سرمایه و دیگری مربوط به طی فرایند تبدیل از یک استارتاپ کوچک به یک شرکت بزرگ و بالغ بود.

آننس بنیان‌گذار استارتاپ سوکیبا که به تازگی موفق به جذب سرمایه شده است از کنیا و رضا اربابیان مدیرعامل شیپور از ایران در این بخش داستان خود را با اشاره به فراز و فرودها و چالش‌ها، موفقیت‌ها و توصیه‌ها برای شرکت‌کنندگان روایت کردند.
این رویداد با برگزاری دو وبینار آموزشی در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ادامه یافته و با برگزاری دمودی برای تیم‌های منتخب در روزهای 24 اردیبهشت پایان خواهد یافت.

مشکات اسدی مدیر گروه کسب و کارهای نوین آن اضافه کرد: تا کنون 220 شرکت کننده در این رویداد ثبت¬نام کرده اند که شامل 104 تیم و 116 فرد علاقمند میباشد. همچنین اضافه کرد به منظور حمایت از از تیم ها و افراد علاقمند و مستعد به این حوزه، خدمات بورسیه (schorlarship )در اختیار تعداد از تیمها  و  افراد  علاقمند قرار خواهد گرفت .
علاقمندان برای اطلاعات بیشتر از رویداد سکوی پرتاب و ثبت‌نام می‌توانند به وبسایت https://aanco.ir/launchpad/  مراجعه کنند

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا